Gå til innhold

Skal ha Joystick til BF, hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs jo hva du mener med "alt for dyrt" da. Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick er helt herlig til BF. I BF flyr du ikke hele tiden, og det er meget hendig å kunne flytte den fritt rundt (trådløs). Batteriene varer lenge, og det er over hodet ingen forsinkelser å merke. Meget god å holde i, og høy kvalitetsfølelse er heller ikke så dumt. For mer detaljer les omtalen. Den koster vel en 6-700,- nå tror jeg.

Lenke til kommentar

Hørtes finfin ut den, finnes den med kabel og/eller force feedback? Trådløst er forsåvidt greit, men om man får samme stikke for halve prisen med tråd så er det å foretrekke.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick er helt herlig til BF. I BF flyr du ikke hele tiden, og det er meget hendig å kunne flytte den fritt rundt (trådløs).

Er helt enig med deg - er en knall stikke. Det er også deilig å sette den raskt vekk uten noe kabelrot. Bruker samme trådløsteknologi som MX700 tror jeg.

Men forbered deg på reaksjoner fra 'trådmafiaen' som er så hypersensitive at de merker stoooor forskjell på det titusendels sekundet med forsinkelse trådløst har i forhold til utstyr med ledning ;)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Hørtes finfin ut den, finnes den med kabel og/eller force feedback? Trådløst er forsåvidt greit, men om man får samme stikke for halve prisen med tråd så er det å foretrekke.

Logitech Extreme 3D PRO ser ut til å være rimelig lik (men med ledning) til omtrent halve prisen. Den har jeg imidlertid ikke testet selv, så kvaliteten til denne kan jeg ikke si noe sikkert om. Trådløst er imidlertid behagelig, spesielt i BF. :)

Når det gjelder forsinkelser så begynner det å bli vanskelig å merke det på mus. Det sier seg selv at en joystick er langt mindre "kresen" på slikt enn en mus. Jeg tror neppe det finnes et eneste menneske som er i stand til å merke forskjell på denne trådløse joysticken og en trådbasert. Den eneste svakheten er at den går i "dvalemodus" for å spare på batteriene. Når den gjør dette må du trykke på en knapp, så er den klar for bruk etter omtrent 1 sekund. Ikke noe stort problem, men om du glemmer det kan du få deg en overraskelse i det du drar stikka mot deg når du prøver å ta av fra et hangarskip. Plask. :p

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
Hvor lang rekkevidde har den trådløse da? Hvor lenge varer batteriene og følger det med batterier i pakken. Mulig jeg legger i litt ekstra penger.

Rekkevidden er vel omtrent 10m, batteriene varer kanskje i 50 timer aktiv bruk, ikke helt sikker, men de varer i alle fall lenge. Den bruker 3xAA batterier. Om batterier følger med husker jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må innrømme at jeg har dårlige erfaringer med logitech. Har hatt 2 stykker og begge har bare fungert bra i kort tid. Dårlige fjærer gjør at de blir slarkete etter kort tid. På begge har jeg og fått problemer med z-aksen (twist) ved at den ikke reagerer riktig lenger.

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg har dårlige erfaringer med logitech. Har hatt 2 stykker og begge har bare fungert bra i kort tid. Dårlige fjærer gjør at de blir slarkete etter kort tid. På begge har jeg og fått problemer med z-aksen (twist) ved at den ikke reagerer riktig lenger.

Skru opp og rens pot.metere hvis de begynner å "spike". Jeg har et par Logitech-stikker her, den ene begynte slik på rudder, men er fin igjen nå. Freedom 2.4 er brukt en god del, og den føles fortsatt som ny.

Zaico: Det høres veldig rart ut, skal definitivt ikke være slik. Prøv den på en annen maskin, fungerer den ikke skikkelig der heller så få den byttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...