Gå til innhold

Photoshop og/eller Dreamweaver ?


Anbefalte innlegg

Dette er sikkert noen latterlige spørsmål, men siden jeg er helt ny innen webdesign, er det bare å bøye seg i støvet.... ;)

 

Det jeg lurer på er:

Er det mulig å lage en hel webside, med hyperlinker, scrolls, og alt i photoshop / paint shop pro ? eller må jeg supplimere med for.esk dreamweaver `?

 

Hvordan får jeg isåfall designet inn i dreamweaver(etter å ha laget det i photoshop) ? Lagrer jeg designet som en jpeg fil, og legger den inn i en stor ramme/table i dreamweaver, ?

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer bare til å anbefale deg én eneste ting, og det er å lære seg html og CSS.

 

Helt fra basic. Folk her kommer til å svare nesten 24/7, så det er bare til å spørre. Hvordan du skal gjøre det videre med PS/Dreamweaver kommer automatisk.

 

Begynn med å lære å sette opp en side uten grafikk.

 

To ting jeg skrev om html og CSS:

1 og 2

Lenke til kommentar

Ja, lær deg for all del HTML og CSS. Uten det kan du sikkert få til å designe en side bra, men du vil aldri være i stand til å lage noe særlig god kode, god brukervennlighet, og en kode som funker like bra på alle OS, browsere og oppløsninger. Serversidescripting er heller ikke aktuelt engang uten HTML.

 

Er du helt blank, kan nok Web-Amps enkle guide til HTML være et fint sted å starte med HTML. Den er på norsk, og tar for seg det helt grunnleggende med HTML.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...