Gå til innhold

Aldri lån vekk bilen din?


och

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vell, da blir det ord mot ord. Dere var to i bilen, sant? To vitner.

 

Var det ingen andre som så dette?

 

Og kjøreforbi rett fremfor et kryss og så nødbremse... Jaja

 

 

Tror du har en god sak der. Ikke gi deg.

Ja, forutsatt at skademeldingen er godt skrevet, så vil jeg tro at du har en god sak.

Lenke til kommentar

Hvis noen kjører inn i deg bakfra er det rimelig klart at vedkommende ikke har holdt god nok avstand til å bremse dersom noe uforutsett skulle oppstå.

 

Husker at jeg selv ble mektig irritert på en tulling som lå helt i rompa på meg langs en vei med 80 sone. Til tider lå han så nære at jeg nesten ikke så frontlysene på bilen i bakspeilet (jeg kjørte riktignok en 5dørs scorpio som har ganske høyt bakvindu). Det hjalp tydeligvis ikke å touche bremsepedalen slik at bremselysa kom på i ny og ne, derfor "bomgira" jeg fra 5.gir og ned til 2.gir, mens hastigheten var rundt 90-100. Skal love deg han bak fikk det travelt med å bremse, så røyken sto ut fra dekkene. Han holdt ganske god avstand etter det.

 

Ble mye off topic, men mener bestemt at bilen bak har ansvaret for å holde god nok avstand dersom bilen foran skulle være nødt til å slakke farten for noe. Dette gjelder selvfølgelig ikke hvis man blir påkjørt etter å ha kjørt ut på en forkjørsvei (omtrent brutt vikeplikten altså) og det var såpass nære at bilen på forkjørsveien ikke har noe annet valg.

Endret av Ezekiel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...