Gå til innhold

Aldri lån vekk bilen din?


och

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en honda accord aerodeck 2.0 for ca 3 uker siden.

Har ikke fått lappen enda, men jeg ville jo ha det litt gøy for å se om den var noe tess.

 

Fikk en kamerat til å kjøre den for meg, rett før vi var framme der vi skulle..

bom! :scared:

 

Der kom det en bil som forbikjørte oss rett foran et kryss uten vikeplikt i en 60

sone.

Bilen min hadde ikke klart å akselerere helt fra et annet kryss før den andre bilen kjørte forbi.

Den la seg tett inntil min bil å bremste (etter skademeldingen til 45!!!)

Kameraten min klarte ikke å bremse ned og føyk rett bak i baken på den andre

bilen.

Min bil tror jeg aldri jeg får se på veien igjen, mens den vi kjørte i bare fikk en liten skramme :ermm: ...

Tror bilen min var så lav at den kjørte rett under den andre bilen.

 

Uansett, det som viser seg hvis dette blir min skyld er at pga jeg lånte vekk bilen

min til en person, er han 100% fri for erstatning.

 

Er jeg utrolig uheldig har jeg tapt 35000kr på 3uker..

 

Er det noen som vet hvem som får skylden på dette?

Sitter her nærvøs for at jeg ikke skal få tilbake en eneste krone :(

 

Men poenget med alt dette er, aldri lån vekk bilen din! :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kommer ann på hva forsikringa på bilen sier....

 

Har du ingen så må fører betale allt, nekter han så må du, med mindre du vil anmelde han for tyveri da...

Mulig det er feil, men det er slik jeg forstod det.

 

Morosomt når vi hadde fått låne en Cayenne turbo med alt extra utstyr, personen som kjører har ikke jobb(=gjeldeslave om han totalvraker bilen...), han var sånn passe nervøs... :grin:

Lenke til kommentar
Morosomt når vi hadde fått låne en Cayenne turbo med alt extra utstyr, personen som kjører har ikke jobb(=gjeldeslave om han totalvraker bilen...), han var sånn passe nervøs... :grin:

Tull,

 

Tror du det bare er å gli inn i butikken å låne en bil til 1,7 millioner kr.. Folk som sitter her å snakker har neppe muligheten, eller blir gitt sjansen til å låne slike biler.

Lenke til kommentar
Morosomt når vi hadde fått låne en Cayenne turbo med alt extra utstyr, personen som kjører har ikke jobb(=gjeldeslave om han totalvraker bilen...), han var sånn passe nervøs... :grin:

Tull,

 

Tror du det bare er å gli inn i butikken å låne en bil til 1,7 millioner kr.. Folk som sitter her å snakker har neppe muligheten, eller blir gitt sjansen til å låne slike biler.

Hvem skrev det var butikk, les før du svarer smartass :wallbash: .

 

Ellers har butikken forsikring når man prøvekjører bilen, i dette tilfellet var det en bekjent som lånte oss bilen. Fikk riktig nok ikke kjøre siden han aldri hadde sett meg kjøre før, men pointet var at man sitter temmlig godt i det om man krasjer en bil som ikke har noen forsikring :thumbdown:

 

Ellers hvem som har muligheten til å låne/kjøpe slikt bør du vel ikke utale deg om uten at du vet hvem du snakker om, ikke at jeg noen gang kommer til å få råd til et slikt monster, men det finnes en del i dette landet som har det. ;)

Endret av chma
Lenke til kommentar

min første post i trafikk tror jeg, men jeg mener utifra mine kunnskaper om emnet at man får ikke oblat til skiltene, dvs. skiltene blir tatt av, hvis man ikke har forsikring. Hvis man ikke har sertifikat selv, og tegner forsikring som sier at ingen andre enn deg selv kan kjøre bilen er jo det litt selvmotsigende da...

 

bertie

Lenke til kommentar

ikke lån bort bilen din ja.. har lånt bort min bil mange ganger jeg, men så har det da gått ille flere ganger også. En av de som lånte bilen skulle leke seg litt og trampa gass i en feildosert sving i sommer. Det var litt småbløtt (og jeg hadde på mystisk vis slitt bort mesteparten av mønsteret i bakdekka) så rumpa kom rimelig lett og fint, rett inn i fortauskanten. Det resulterte i rasert alufelg og helt skeivt bakhjulsoppheng. Det andre var i vinter da en annen kompis klarte å snurre på glatta rett etter han hadde kjørt ut på en forkjørsvei. Selvfølgelig stoppa ikke drosjen som kom og det endte med inntrykt dør og forskjerm. Den siste ulykken skjedde første uka i 2004, men forsikringsselskapene har enda ikke klart å gjøre seg ferdig med saken.

 

heldigvis var det ingen dyr bil, men likevel litt dumt

Lenke til kommentar

Til dere som snakker om "lånebiler uten forsikring", eksisterer ikke dette,

det er alltid en forsikring på biler som kjører rundt i Norge (så lenge de er godkjent that is)...

 

Men likevel, sier seg jo selv at man må gjøre opp en del for seg om man skulle vrake en leiebil.

Lenke til kommentar
Til dere som snakker om "lånebiler uten forsikring", eksisterer ikke dette,

det er alltid en forsikring på biler som kjører rundt i Norge (så lenge de er godkjent that is)...

Men hva med de som kjører med prøveskilter?

Er det en slags forsikring når man kjøper slike?

 

Eller risikerer du et ****** gjeldsproblem ved å kjøre på prøveskilt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

skjønner ikke hva alle kvin om hver gang noen låner biln min må de skrive under på att hviss bilen ikke kommer tilbake i samme stand som da de lånte den så må de reparer det eller kjøpe biln verre er det ikke

 

lånte bort bil her en dag og fikk den tilbake med intrøkkt skjerm og dør :scared: kosta hu som lånte biln 11tusen og meg ingenm ting siden det står i kontrakta att hu måtte betale alt. for jeg ikke vil dekke noen skader på forsikring grunnet bonustap, :thumbs:

Lenke til kommentar
Da er du også dekket helt og fullt. Det sa de iallfall begge gangene jeg hentet slike (endags klistremerker).

Vet ikke hvem som må betale om noe skjer dog :hmm:

 

Du har kun ansvarsforsikring, men ikke kasko. Så har du skylda, er den du kolliderte med garantert å få reparert bilen sin, men du må betale alt selv, hvis du ikke har kaskoforsikring annet sted

Lenke til kommentar
Da er du også dekket helt og fullt. Det sa de iallfall begge gangene jeg hentet slike (endags klistremerker).

Vet ikke hvem som må betale om noe skjer dog :hmm:

Du har kun annsvar på prøveskilter som du får på biltilsynet

det vil si de dekker skaden på den andres bil men ikke din (hvis det da er din feil)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er ikke alltid sånn at den som kjører inn bak fra skal ha skylden.

 

Hvis bilen bremser for å fremprovosere en kollosjon, så skal han ha skylden. Hvis du kjører inn i baken på en bil, nekt skyld og skriv på skademelding at bilen fremfor bremste for å fremprovosere en kollisjon.

 

Er noe som heter varsomhet og aktipågivende i trafikken... Er ikke alle som har fått med seg det...

 

 

MVH Øyvind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...