Gå til innhold

Få siden til å oppdateres automatisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du oppdaterer hver 11. sekund så forsyver du oppdateringen mer og mer i forhold til serveren vettu. Hold deg til 10 du ;)

Ikke vær nedlatende :p

Men jeg kliner på et spørsmål til jeg, TO faktisk.

I css scriptet mitt har jeg forandret scrollbaren, dette funker på scrolen som i noen tilfeller dukker opp til høyre på sida. Men i iframen kommer standard scrolbars opp. Påvirker ikke css scriptet iframen?

META tagen fungerer den, men den oppdaterer hele sida, fant ut det hadde vært bedre om bare bildet ble oppdatert, hvordan blir taggen da? eller er det noen andre ting jeg må forandre?

Lenke til kommentar

URL

Trykk på download linken, da kommer du til sida som får scroll i iframen, at linken heter download er feil, det skal fikses.

Koden har jeg skrevet mesteparten selv for å lære HTML og css, så den er sikkert masse tull i....

Lenke til kommentar

http://www.disabused.com/index.php?page=preloading

Dette er hentet fra det interne stilarket til hovedsiden

<STYLE TYPE="text/css">
<!--
BODY {
 scrollbar-arrow-color:000000;
 scrollbar-track-color:BBBBBB;
 scrollbar-shadow-color:000000;
 scrollbar-face-color:888888;
 scrollbar-highlight-color:FFFFF;
 scrollbar-darkshadow-color:00000;
 scrollbar-3dlight-color:AAAAA;
}
//.style4 {font-size: 10px}
.style6 {font-size: 10px}
--></STYLE>

Putt det samme inn i siden som vises i iframen. SIden dette er en individuell side likestilt med hovedsiden så arver ikke den noen attributter.

Så noen tanker om siden:

* Litt overdreven bruk av scanlines (tror jeg har sagt det før)

* Liker ikke bruken av stiler på rullator (aka heis/scrollbar). Dette er ikke en godkjent feature, men heller IE proprietær kode. Når det gjelder bruk av det i iframen så kan jeg til dels skjønne at du vil ha den til å passe med designet på siden din, men i den ytterste scrollen hører dette ingensteds hjemme. Den ytterste scrollen din er ikke en del av hjemmesiden din, men en del av nettleseren. Nettleseren er og blir like stygg/fin uavhengig av hvordan siden din ser ut, og det er ikke så mange som setter pris på at du tukler med utseendet på programvaren deres. Epsilon skrev et veldig bra innlegg i webkafeen som dessverre har druknet i all spammen, men gidder du så er det veldig bra lesning!!

Endret av enden
Lenke til kommentar
<meta http-equiv="refresh" content="10">

den kodesnutten der refresher hvert tiende sekund  :thumbs:

Ja. Men egentlig er dette noe du bør angi i HTTP-startblokken (dersom du har muligheten til det), og ikke i selve HTML-fila. Koden over tilsvarer linja

Refresh: 10

Kjører serveren Apache med modulen mod_headers installert, kan du opprette en tekstfil med navnet .htaccess (merk punktumet) og plassere den på samme sted som webcamsiden (webcam.html). I denne skriver du så

<Files webcam.html>
  Header set Refresh "10"
</Files>

Merk for øvrig at Refresh ikke er definert i HTTP 1.1-spesifikasjonen, og egentlig skriver seg fra en utvidelsesfunksjon i Netscape Navigator 4.

Epsilon skrev et veldig bra innlegg i webkafeen som dessverre har druknet i all spammen, men gidder du så er det veldig bra lesning!!

Nåvel, nåvel. Men i hvert fall: Fargeheisinnlegg. (Til enden: Skulle ikke du redigere og publisere disse tankene en eller annen gang?)

Lenke til kommentar

Takk for all hjelpen så langt, nå skulle et preloadscript være på plass.

Lagde et javascript i stedet for css, css-scriptet jeg lagde, fungerte ikke, det er grunnen.

Får fortsatt ikke til å forandre scrollbars inne i iframen, så hvis noen vet hvordan det gjøres så bare syng det ut ;)

Webfag læreren min var helt over seg av begeistring for designet mitt, (han har ikke greie på det) så det blir som det er :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...