Cloud Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Fikk meg en ny Seagate ata 100 120 gb disk igår. Dyttet den inn igår og den bootet fint å greit. La over noen serier (40gb) + annet små stash. Idag bestemmer jeg meg for å reinstalere windows og gjør det. Men slipper ikke den nye disken da? Joda. Så jeg måtte legge en windows med min 40 gb seagate disk. Så satt jeg inn min gamle 120gb Seagate disk og bootet opp. Greit nok det, la inn NIS/NAV grafikkort drivere, chipset drivere, opdaterte windows++. Prøver så å koble til den nyeste 120gb Seagate disken min, men når jeg setter i den nekter windwos å loade seg inn. Jeg tviler på at disken er ødelagt, siden den fungerte i går, og den blir funnet i BIOS. Pc klarer og boote med bare den nye disken+OS disk, men da "finner" ikke windows disken på min datamaskin. På administrative verktøy-->(der du går for å formatere hardiskene++) står det (tror jeg, husker ikke helt) at den finner en ekstern hardisk. Det er et flamme symbol på disken, og windows finner ikke noe plass på den. Spec: Epox Ep-8RDA+ Xp2500+ TwinMOS 2*256 ddr 3200 ATI radeon 9600XT Cd-brenner AOpen 52x 2 stk 120gb Seagate disker ("stuff disker") 1 stk 40 gb Seagete disk (OS disk) Brenneren og OS disk er på primary IDE kabel, OS er Master, og brenner er slave. De to 120gb diskene er den gamle 120gb disken master, mens den nye er slave. Har noen en ide om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Når jeg starter opp disken med OS disk og den nye 120gb disken kommer som sagt ikke disken opp på "min datamaskin". Men jeg har muligheten til å "konvertere disken til en standar disk". Men gjør jeg dette mister jeg jo all plassen min på hardisken. Og dette er jo ikke så kult grunnet 40 gb med serier++. Så er det et program jeg kan bruke for å flytte over informasjonen på den nye disken til den gamle OS disken? Har foresten Instalert en Dell verson av Win XP med SP1 liggende ine fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå