Lurifaksen Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Jeg har selv svært sjelden brukt MMS til tross for at jeg ha eid en 3650 i over et år. Tidligere var det begrenset med andre personer som hadde mulighet for å motta meldinger (pga telefon, eller manglende oppsett), men nå når Chess igjen har gjort startet ny gratis kampanje (og dermed gjort det aktuelt å teste igjen) er det en del flere som har skaffet seg telefon og kan være mottakere av disse meldingene. Men om det funker er en helt annen ting. Det er ikke mitt inntrykk at det gjør i alle fall. Svært ofte er det feil med tilgangspunktene til folk. Men av og til blir det ikke levert i det hele tatt pga noe jeg tror er størrelse-problem. En kamerat hevdet at han måtte gå inn på internett for å hente meldingen jeg sendte han. Etter det jeg forstår er det en begrensning på 50KB i de norske nettverkene. Er det noen som kan bekrefte dette? (nei, jeg er ikke ute etter svar fra folk som "tror at det er 50KB grense"). I så fall, hva er poenget? Er det ikke meningen at du skal kunne ta et bilde og sende det? Med mobiler som tar bilder i 640x480 er jo ikke dette alltid mulig! Bildene ligger akkurat i grenseland, men MANGE (de fleste av bildene?) tar over 50KB, og er da altså ikke mulig å sende? Det vil si, de er mulig å sende, og du får ingen beskjed om dette, men den blir aldri levert. Hva er dette for et opplegg!? Endret 17. mars 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg sendte mms over 50kb når det var gratis mms med netcom. De jeg sendte til fikk alltid mms meldingene jeg sendte. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Grensen hos de fleste er 100kb. dvs. at du kan sende en film med mms grense på rundt 93kb. det er virkelig alt for lite, 10 sekunders videosnutter eller et bilde eller to Lenke til kommentar
tinyworks Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 En kamerat hevdet at han måtte gå inn på internett for å hente meldingen jeg sendte han. Er kameraten din NetCom-kunde? Hos NetCom er det slik at de abonnement som ikke er registrert for MMS, selv om de har MMS telefon, må se MMS'en på nettet. Dette er en fordel da, så vidt jeg har fått med meg, Telenor Mobil-kunder ikke mottar noe som helst varsel om at en MMS er forsøkt sendt til dem om de ikke har MMS-telefon. Avsender må alikevel betale for den. Ved å henvise til nettet for MMS-bilde, vil også de uten MMS-telefon få sett MMS'en. Be kameraten din registrere seg ved å sende MMSREG MOBILMERKE MODELL til 1989 (f.eks MMSREG NOKIA 3650) tiny Lenke til kommentar
tbone Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Telenor Mobil-kunder ikke mottar noe som helst varsel om at en MMS er forsøkt sendt til dem om de ikke har MMS-telefon. Avsender må alikevel betale for den. Er dette noe du har finni på sjøl Tinyworks? Dette stemmer nemlig ikke i det hele tatt. MMS'en blir forsøkt levert i tre dager, hvis den ikke kommer gjennom (feks hvis mottaker ikke har MMS tlf) så legges den inn på Mine Sider og det sendes info om dette per sms. Mottaker kan da logge seg inn der å se MMS'en. Lenke til kommentar
tinyworks Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Telenor Mobil-kunder ikke mottar noe som helst varsel om at en MMS er forsøkt sendt til dem om de ikke har MMS-telefon. Avsender må alikevel betale for den. Er dette noe du har finni på sjøl Tinyworks? Dette stemmer nemlig ikke i det hele tatt. MMS'en blir forsøkt levert i tre dager, hvis den ikke kommer gjennom (feks hvis mottaker ikke har MMS tlf) så legges den inn på Mine Sider og det sendes info om dette per sms. Mottaker kan da logge seg inn der å se MMS'en. Som jeg skrev; "så vidt jeg vet" - og det bør tyde på en viss usikkerhet. Er ikke TnM-kunde, så jeg ville ikke være så bastant i min uttalelse. Når det er sagt, er det jo litt dumt at den kommer på nettet for TnM-kunder først etter 3 dager, det må du jo være enig i. Bedre at man har en øyeblikkelig tilbakemelding på MMS'en... eller? tiny Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 En kamerat hevdet at han måtte gå inn på internett for å hente meldingen jeg sendte han. Er kameraten din NetCom-kunde? Hos NetCom er det slik at de abonnement som ikke er registrert for MMS, selv om de har MMS telefon, må se MMS'en på nettet. Nei, han hadde Telenor, og jeg har sendt bilde til han før (han har SE T610). Jeg vet at grensen i MMS standarden er på 100KB, men jeg mistenkter norske operatører for å bruke andre grenser. Skal gjøre litt flere tester i dag, men 3510i'en til søsteren min får i alle fall ikke bilder som er større enn 50KB (heller ingen melding om at det er forsøkt sendt). Om det er telefonen eller nettverket (telenor djuice kontant) som er problemet vet jeg ikke. Uansett, tjenesten er elendig når en ikke kan være sikker på at ting blir levert. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Helt enig.. operatørene får komme på banen med klare størrelsesgrenser for MMS, så vet man hva man har å holde seg til dersom meldingen skal komme frem. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hei.Takk for henvendelsen. Det er en begrensning på 300kb, men ikke alle telefoner støtter dette. Med vennlig hilsen Ronny Chess Kundeservice 300kb gitt.. hvis jeg bruker alle 8 sidene på T610 skal jeg nok klare å bruke det opp! Lenke til kommentar
Teksup Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Det er vel mye avhengig av SIM kortene tror jeg hos de ulike operatørene. Nå har jeg kun testet opp mot foreldrene min som har tele2 og de kan ikke motta MMS over 50KB etter at de fikk de nye SIM kortene. Tidligere var det ikke noe problem. Lenke til kommentar
KAFFEGUD Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Det er ikke sim kortet som begrenser. Det er telefonen som er begrensningen. På en del av de første MMS telefonene i billigklassen så er det ikke mulig å motta mms som er større enn 30 kb. Det var i netcom sitt nett en begrensing som var lagt til 30kb helt i starten av testingen, men denne begrensningen skal nå være fjernet. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Er det begrensninger når man sender til mail også? prøver å sende en fil ( noe jeg har tatt opp) som er 47 kb, la til et bilde på 10kb og telefonen slet lenge men fikk ikke sendt. Sendte bare sangen igår og den er fortsatt ikke på mailen min.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå