Fragletrollet Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Ja? Går det, eller blir katoden ødelagt? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Kansje hvis man leger den ned i en vanntett pose? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 maaaaange volt katoden overlever nok, inverteren vet jeg ikke... Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Vet ikke, men er ikke katoden`s strømførende kretser lukket inne i røret? Hvis det er det, skal det vel gå bra (selve røret). Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Prøvet nå med en annen katode. Når katoden var inne i plastikkrøret gikk det bra, mens om jeg tok det ut og ned i vannet, så lyste den mye svakere. Når jeg tok den opp av vannet igjen så lyste den normalt igjen. Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 18. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 putt den i i røret men bruk noe å tette med Silikon araldit eller noe annet Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 18. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg tror vannet stopper mye mer UV-stråling enn luft. Derfor blir det lite lys fra den selv om du kanskje klarer å hermetisere og starte den. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 hva om uv-effektene er nedi vannet? og hva om det er en del av poenget at det skal være lys nedi vannet? der er mange muligheter.. som de sier.. man skal ikke se problemer, man skal se muligheter Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 18. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 bruk noe lim der som ledningen til katoden går inn i røret, sånn at det er tett. superlim er genialt til dette, og det samme gjelder vel sikkert limpistol. da går det fint å legge den nedi vannet. bare ikke ha noen skjøtepunkter nedi vannet.... Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 19. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2004 hva om uv-effektene er nedi vannet?og hva om det er en del av poenget at det skal være lys nedi vannet? Enig. Jeg anbefaler å hermetisere alle effektene sammen med katode i en luftboble. Da får de mye mer UV-stråling. Synlig lys går gjennom vannet mye lettere enn UV lys. Kanskje å lime effekter på bakveggen av akvariumet og belyse med UV bakfra kan være en ide? Lenke til kommentar
ekarlso Skrevet 19. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2004 det du kan gjøre hvis du klarer å åpne røret rundt selve katoden eller ellers sogså er å kjøpe deg en tube med araldit som nevnt ovenfor, kleis godt på i alle åpninger og det skulle gå bra jeg har tenkt og gjøre liknende med vannkjølinga med en CUSTOM vanntank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå