trondbue Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Ser på laderen til min Sony Ericsson T300 at det står "input 100-240VAC". Betyr dette at jeg kan bruke denne i england uten en adapter som gjør om fra 110V til 230V? Står det samme på den bærbare Compaq pcen, kan denne også brukes slik i så fall? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Jepp! Nå for tiden leveres det universalladere til både bærbar datamaskin og telefon. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Ok, bra! Takker for svaret Lenke til kommentar
Travller Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) du kan bruke ladern ja! Men husk du må ha adapter som går fra 3 pin til 2 pin. er store "3 hulls" kontakter i england EDIT: skrev samtidig som arehei. men hvis du ikke har tilgang til et omformingsadapter kan du stikke en nøkkel eller en tynn ting inn i det 3. hullet samtidig som du stikker inn ladern din. Da går det ann og lade Endret 17. mars 2004 av Travller Lenke til kommentar
genser Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 hmm, ikke helt riktig. England bruker samme spenning og volt som oss, men de bruker derimot 3pins strømkontakter, ikke 2 som i norge. laderen vil derfor ikke funke uten sånn omgjørergreie. Dette kan du låne på de fleste hoteller da, eller kjøpe for en billig penge på clas ohlson eller no Lenke til kommentar
molna Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Det 3. hullet vi har her er bare en sikkerhets plastikk-greie. Funker greit å bruke 2-pins kontakt fra Norge ved å holde en penn ned i det 3. hullet mens man plugger i kontakten. Har gjort det mange ganger jeg Så slik 'omgjørergreie' som arehei kalte det er ikke nødvendig. Men ta med en penn Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Vet ikke om dere legger merke til det, men om jeg setter omformeren til skrivebordlampa inn i veggen, så "detter" den ned 7-8 millimeter eller noe, fordi den er så tung. Dette kan være skummelt. Med en slik tredjepinne kan man unngå dette, og det vil derfor ikke være nødvendig (støttepinne)... Eller? Lenke til kommentar
molna Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Den britiske standarden er langt mer stødig enn EU-standarden ja (som Norge bruker) Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hvordan er det med SonyEricsson-ladere i USA da? Har en omformer jeg kjøpte på Gardermoen, men den omgjør ikke spenningen... Lenke til kommentar
molna Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Spenningen tror jeg ikke spiller noen rolle. Vi får mange mobiler fra USA med US-ladere, men bruker UK-ladere på dem, ikke noe problem det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå