Gå til innhold

Tv out 16:9

Baboo

Anbefalte innlegg

Hvordan for jeg satt opp 16:9 i tv out?

er det noe instillinger i software (nvidia), eller er det noe program som hjelper meg?

Problemet gjelder DVD/Divx i fra PC'en til Widescreen TV.(ser nå dvd/divx med cinemascope på TV'en :sad: )

Intel PIII 1 ghz

Gainward GF4 mx440

382 SDRAM

40 GB HD 5400 rpm

60 GB WD 7200 rpm

SB Live

WIN XP PRO

<

[ Denne Melding var redigert av: Baboo på 2002-03-25 11:00 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en gang et program som het BsPlayer, og med det kunne jeg velge å se i 16:9 (DVS et 16:9 bilde som dekket hele skjermen både oppe og nede slik at det kanskje hadde blitt ekte 16:9 om du hadde kjørt det ut på tv). Du kan også prøve programmet TVtool og sjekke om det er noen innstillinger der. Men det med BSplayer funker bare for filmer :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

mistercartman skrev (2002-03-25 08:26):

Hadde en gang et program som het BsPlayer, og med det kunne jeg velge å se i 16:9 (DVS et 16:9 bilde som dekket hele skjermen både oppe og nede slik at det kanskje hadde blitt ekte 16:9 om du hadde kjørt det ut på tv). Du kan også prøve programmet TVtool og sjekke om det er noen innstillinger der. Men det med BSplayer funker bare for filmer :sad:

Det er da det er kjekt med WideScreen med Zoom funskjon :lol:

Lenke til kommentar

Bruk TVTool eller TVcc2000.

Litt miksing med instillingene, og du vil ha et ypperlig bilde. SVHS - kabel anbefales.

Signalene er i råformat; PAL eller NTSC, og tolkes kun av TV'n - bruk Global DivX - player el.l.

Husk at de fleste DivX - filmene er i 2.35:1 - format, og at du derfor likevel får sorte striper oppe og nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...