Gå til innhold

DALI subwoofer

Anbefalte innlegg

Heldig du som klarer å konsentrere deg om en ting av gangen.

Jeg tipper på at øynene mine sakte men sikkert kommer til å gli over til den leden for så å snu hodet tilbake til filmen....

Det skal nevnes at jeg har et kraftig blått lys på sony'n. Perfect match??

Må få meg en Dali til så dette kan bli symmetrisk....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har en sånn en i stua, er veldig fornøyd med hvor pen den spiller. Men den gir seg litt fort når jeg skrur opp lyden synes jeg. Men jeg føler den er verdt pengen...

Og en ting som er litt irriterende er den blå dioden i front av kassen. Den er veeeldig sterk når du ser på film. Er jo selvfølgelig bare å legge ett eller annet forran... sånt som jeg blir litt små irritert på...    :)

Vet du sånn ca. når den begynner å gi seg (i db)?

blå superleds er noe møkk!

Synes det blå lyset er fett jeg! Lyser ganske kraftig, men nå ser jeg heller på tv'en enn på subben når jeg sre på film da.. :p

Siden bass ikke er retningsbestemt, så er man jo ikke nødt til å ha sub'en plassert rett forran TV'en. Hva med å sette den bak sofaen eller noe lignende? :thumbup:

Lenke til kommentar

I det siste har jeg blitt så designbevisst. Jeg tenker meg to swa-12, en på hver side av tvn. Oppå hver subwoofer setter jeg en Vincent sp996 (må fjerne c270'n først) som skal drive hver sin 8008. Da blir det fint tenker jeg.... Ahh, gid! Jeg elsker symmetri :love:

Lenke til kommentar
Siden bass ikke er retningsbestemt, så er man jo ikke nødt til å ha sub'en plassert rett forran TV'en. Hva med å sette den bak sofaen eller noe lignende? :thumbup:

Man setter selvfølgelig subben der det er best lyd - for noen er det foran TVen, for andre bak...

Ellers demper vel svart elektrotape lyset ganske godt, gjør det ikke? ;-)

Lenke til kommentar
I det siste har jeg blitt så designbevisst. Jeg tenker meg to swa-12, en på hver side av tvn. Oppå hver subwoofer setter jeg en Vincent sp996 (må fjerne c270'n først) som skal drive hver sin 8008. Da blir det fint tenker jeg.... Ahh, gid! Jeg elsker symmetri :love:

Hvis du vil ta imot et tips fra en sær, innbarka hifiguru, så bør du ikke sette monoblokkene oppå subbene. Ser kanskje stilig ut, men tro meg, du vil ikke ha en forsterker skranglende oppå subben når du drar på litt.

Lenke til kommentar

Hva med denne ? har hørt lyden av den, den ER SYK! Liker du bass, så er dette absolutt alternativet. Den kan spille ekstremt høyt, funker bra til musikk og er super til film. Ta en tur til hifi centeret og hør på den! Ellers har vi "storebroren" Velodyne SPL-800 II . Den vil henge ganske godt med til musikk, da denne er meget hurtig og kan spille utrolig høyt. Har hørt lyden av dem begge...de er egentlig like gode, bare 15" gir litt bedre dypbass.

Ellers så har vi denne . Også meget god ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Jaja whoppass, du har jo alltid rett ;)

Ville uansett lagt en svartlakkert helle på ca. 10 kg mellom suben og ampen... Da med gummidingser imellom.

Tror du fortsatt ikke det vil bli bra??!

Tja, hvis du gjør det slik så kan det jo bli brukbart. Vanskelig å si før man har prøvd. Du får ihvertfall noe som ikke så mange andre har. Men det kan jo sies om Lada også. :)

Eller så må jeg si meg enig i at DALI Suite S1.2 er bedre enn SWA-12. Men du foretrekker kanskje å ha alt fra samme serie?

Lenke til kommentar

Jeg har et lite spørsmål. Jeg har DALI SWA15 i et system med Dali 8008 front C1000 senter og 2xR1000 bak (skal få til sett R1000 til på sidene)

Har Denon AVR-3803 7.1 kanals forsterker 7x105w

Jeg synest subben er slapp i basse i forhold til hva den burde prestere....hva kan være galt? Har Tara Labs prism subwoofer signalkabler og ellers alt op full guffe :thumbdown:

Endret av Slabbedasken
Lenke til kommentar
Jeg har et lite spørsmål. Jeg har DALI SWA15 i et system med Dali 8008 front C1000 senter og 2xR1000 bak (skal få til sett R1000 til på sidene)

Jeg synest subben er slapp i basse i forhold til hva den burde prestere....hva kan være galt? Har Tara Labs prism subwoofer signalkabler og ellers alt op full guffe :thumbdown:

DALI SWA15 er en slapp subwoofer. En 15" bør ha mer enn 350w amp etter min mening.

Lenke til kommentar
Eller så må jeg si meg enig i at DALI Suite S1.2 er bedre enn SWA-12. Men du foretrekker kanskje å ha alt fra samme serie?

Det som er, er at jeg går for å kjøpe brukt. Det finnes svært få suite subber tilsalgs brukt. SWA serien derimot finner man i store kvanta og det noen ganger sinnsykt billig.

I morgen får jeg første shipment med swa 12. Får se hvordan jeg liker den.

Lenke til kommentar

Det som er, er at jeg går for å kjøpe brukt. Det finnes svært få suite subber tilsalgs brukt. SWA serien derimot finner man i store kvanta og det noen ganger sinnsykt billig.

I morgen får jeg første shipment med swa 12. Får se hvordan jeg liker den.

Lyd og bilde likte ikke suite s1.2 de anvefalte heller en swa 15, og swa 12 er jo da sikkert noe kjappere.

Cd-rom, jeg kan sikkert ta et bilde av lyset fra subben i helt stummende mørket... (og slenge det ut på avforum... )

Lenke til kommentar

Jeg synest subben er slapp i basse i forhold til hva den burde prestere....hva kan være galt? Har Tara Labs prism subwoofer signalkabler og ellers alt op full guffe  :thumbdown:

DALI SWA15 er en slapp subwoofer. En 15" bør ha mer enn 350w amp etter min mening.

Jo den har egen pre-out for subwoofer og subben har jo somsagt 350 W forsterker som yter opptil 1000 watt (peak), så den er ikke avhengig av det som forsterkeren kan gi, men synest fremdeles subben presterer mindre nå enn den gjorde før da jeg hadde en Yamaha dolby pro-logic forsterker. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Endelig var cdrom den stolte eier av en SWA 12 ;)

Førsteinntrykket var at den druknet i lyden fra resten av oppsettet. Det er ikke mye jeg hører til den, men de skjøter på et par hz i bånn av registeret. Men fy som den henger med i musikk..... :yes:

Lenke til kommentar
Endelig var cdrom den stolte eier av en SWA 12 ;)

Førsteinntrykket var at den druknet i lyden fra resten av oppsettet. Det er ikke mye jeg hører til den, men de skjøter på et par hz i bånn av registeret. Men fy som den henger med i musikk..... :yes:

Jeg kjøpte min i 1998, og på den tiden var det veldig populært med musikk med myyyye bass. Mao fikk sub'en min kjørt seg skikkelig. :cool:

Mulig det er derfor jeg har nedsatt hørsel i dag... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...