Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett med to maskiner ADSL

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har noen enkle spørsmål jeg håper inderlig noen kan hjelpe meg med.

Jeg har akkurat fått ADSL, men ISDN boksen min er i et annet rom en datamaskinene mine. Må den trådløse basestasjonen være koblet til med ledning til en av PC'ene for at den skal funke eller kan den bare så alene ved ISDN boksen så PC'ene bare trenger trådløse nettverkskort?

Og er det noen som kan forklare meg kort hvordan jeg får satt det opp?

Hvordan blir det med brukernavn og passord på den trådløse basestasjonen?

Håper noen kan hjelpe meg her!

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kan stå der ISDN boksen din står ja!

Du får lese i manualen hva du må gjøre for å få den opp og kjøre, men du trenger nok ikke noe brukernavn og passord.

Det er noe bare til for å administrere boksen, men det er ikke så dumt å sette på en wep nøkkel, så ingen uvedkommende kan "låne" båndbredde av deg. :)

Lenke til kommentar

Trådløsboksen trenger ikke å være koblet med kabel til noen av PC'ene. Trådløst holder i massevis. De er ganske enkle å sette, de aller aller fleste trådløs-routere har ett greit web-interface.

Og hvis du mener brukernavn og passord for internett tilkoblinga, så legges dette inn i routeren også er det tut og kjør.

Lenke til kommentar
Trådløsboksen trenger ikke å være koblet med kabel til noen av PC'ene. Trådløst holder i massevis. De er ganske enkle å sette, de aller aller fleste trådløs-routere har ett greit web-interface.

Og hvis du mener brukernavn og passord for internett tilkoblinga, så legges dette inn i routeren også er det tut og kjør.

Kunne du forklart litt nærmere hva du mener med at de har et greit web-interface?:) Hvor er det menyen kommer opp?

Tusen takk for så kjappe svar!

Lenke til kommentar

Det betyr at menyene ser ut som en helt vanlig internettside som du finner instillingene i og kan gjøre forandringer som passer for deg.

For å komme dit, så åpner du nettleseren og trykker inn IP adressen til routeren. F.eks 192.168.1.1 Denne skal stå i manualen. Det kan også hende at følger med ett program som finner den og åpner nettleseren på rett adresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...