Mester_E Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Hotmail kontoen min sender ut virus til folk, jeg har fått 2 meldinger om feilsendinger nå..! I ene stod det at jeg hadde sendt en mail med vedlegget "your_bill" f.eks. Jeg har siste updates på Windows XP home, AVG antivirus, spybot og Ad-aware. Hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Det er helt sikkert noen andre som "spoofer" adressen din. Slapp av, det er høyst sannsynlig ikke du som sender ut virus, men noen "låner" den og setter deg som avsender. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Hvis maskinen din ikke er infisert er det ingenting du kan gjøre. Mest sannsynlig er det en annen maskin som sender virus med din e-post adresse som avsender! Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Hvordan kan dem gjøre det, og hvordan kan jeg stoppe det? Lenke til kommentar
alos Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 ganske enkelt med noen programmer. Desverre er det ingen måte å stoppe det på. Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Ouff... Jaja, takk for svar iallfall Lenke til kommentar
uranus Skrevet 18. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg har det samme problemet med online adressa mi. Det er kjipe greier, men ustoppelig for nå-tiden. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 18. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 Hvis ud vil så kan du jo bruke et annet anti-virus for å verifisere at du ikke er infisert. Prøv Trend Housecall som er gratis. Hvis det er som de sier at du ikke er infisert så er det lite å gjøre. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Dette skjer jo mest med de som har webside, og har lagt ut mailen sin på nettet. Så scanner disse virusfolka webben, og får masse mailer de kan bruke å sende fra. Det er ikke snakk om at de logger seg inn på mailen din, det bare ser ut som den er fra deg. ... har du lagt ut mailen på nettet, evt. meldt deg på en eller annen "tvilsom" side/tjeneste? Endret 19. mars 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 19. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2004 Hvis mailen du får kommer fra norske selskaper/offentlige instanser kan det være en ide å skrive en vennlig men bestemt epost til driftsansvarlig, og gjøre vedkommende oppmerksom på at praksis med å la virusfilteret sende svar til avsenderadresse ikke er anbefalt. Har gjort dette selv ved et par anledninger, og fått svar med beskjed om at de bekleger og skal aldri gjøre det mer. Men jeg mistenker at vedkommende trodde jeg uttalte meg på NTNUs vegne når jeg underskrev med "<navn> Student IDI, NTNU" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå