hwknut Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg har ordneten hjemmeside i Photoshop. Syns jeg ble sånn passe ferdi og slicet den og velgte Save for web. Så åpnet jeg DreamWeaver og åpnet siden, men så la jeg merke til at jeg ikke kunne skrive i den. Hva er det jeg må gjøre for å kunne skrive i den. mvh Knut Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 det du har gjort er å dele opp selve hovedbildet i småbiter. du kan sette bildet hvor du skal ha teksten som en bakgrunn og skrive oppå, men dette er ytterst tungvint om du har tenkt å ha en del innhold på siden. jeg vil anbelfale å kode siden selv, enten i plain html, eller vhja. css.. html: du setter opp en tabell og setter bildene inni hver tabell og strekker og justerer til det passer. css: vil anbefale plain html til å begynne med.. bare å prøve seg frem og spørre på forumet om du trenger hjelp Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 html: du setter opp en tabell og setter bildene inni hver tabell og strekker og justerer til det passer. "tabell"? Hva er det? Refererer du til, Gud forby, <table>? Trådstarter: Lær deg CSS, og HTML. Begynn med å "pugge" alle taggene... Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 "tabell"? Hva er det? Refererer du til, Gud forby, <table>? om trådstarter har så lite kunnskaper om websider og koding som han viser i første innlegget vil jeg ikke uten videre anbefale å starte på css da dette er basert på grunnleggende html kunnskaper. i dette tilfellet vil jeg da brukt tabeller som i <table> ja.. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Skal prøve å lære meg litt html snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå