Lurifaksen Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Synes regel opplegget i outlook er ganske tungvindt. Jeg har en god del kontoer lagt inn. Som standard havner jo all mail i mappen "Inbox". Synes egentlig det er ganske rar løsning, siden det blir et enormt rot. Jeg opretter en mappe til hver av kontoene, og lager regler som gjør at mail til <kontonavn> blir overført til kontoens mappe. Jeg sorterer altså e-postene. Dette funker greit. Men jeg vil også benytte meg av de virkelig nyttige regel-funksjonene. Det fungerer ikke greit. Jeg vil f.eks at alle e-poster som kommer fra skandibanken, skal legges i en egen mappe. Har laget en regel som sjekker avsender, og flytter e-posten til angitt mappe. Men det gjør den ikke. Den flytter en kopi til mappen! Dette gjelder andre funksjoner også, som å sjekke emne og sortere etter det. Jeg vil altså først at emne og avsender skal sjekkes, og sorteres hvis noen av reglene jeg har satt opp. Hvis ikke noen av reglene mine berører e-posten, vil jeg at e-posten skal sorteres i riktig mappe, etter hvilken konto den ble mottat gjennom. (ja, jeg har satt opp reglene i denne rekkefølgen, men det kopieres allikevel, i stedet for å flyttes). Hvordan!? Endret 17. mars 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Sikker på at du har valgt "flytt den til mappen" og ikke "flytt en KOPI til mappen" ?? Har sjelden noe problem med Oulook regler, men som du er inne på er selvsagt rekkeføgen viktig... Endret 17. mars 2004 av trn100 Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Jepp, har gjort alt riktig. Så vidt jeg skjønner er det faktisk meningen at dette skal skje, derfor lurer jeg egentlig om det finnes noen omveier/triks jeg kan bruke for å få det til. Grunnen til at det skjer, er vel faktisk at den krever å følge opp alle reglene. Altså, den behandler ikke den samme e-posten flere ganger, selv om jeg har flere regler. Hvis den samme e-posten berøres av flere regler vil det altså bli laget nye kopier. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg har ikke problemer med at den kopierer meldingen... Og Outlook-reglene mine behandler over 20 mailkontoer Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Hvordan er det reglene dine fungerer da? Har du en regler som flytter e-poster etter hvilken konto de kommer fra? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Kanskje du har for mange regler med for få opsjoner i hver regel? Du kan gjøre det meste som omhandler Avsender/Mottager/Meldingstekst/Ord osv. i en enkelt regel. Desto flere kriterier du spesifiserer i en og samme regel, desto større sjanse er det for at du "blir kvitt" meldingen før neste regel kommer til bruk... Eks.: "Bruk denne regelen når meldingen er mottatt fra (mottager/liste) og sendt til (mottager/liste) og (bestemte ord) i meldingsteksten og med (bestemte ord) i meldingshodet..." osv... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Tror ikke det er problemet. Hvordan ville du satt opp en regel/regler hvis du skal ha den til å gjøre følgende: Hvis e-post er mottatt via konto1 flytt til mappe konto1 - men hvis du får en e-post med emne "emne1" (uavhengig av hvilken konto) - flytt den til mappen "emne1" Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Nei, dette måtte i tilfelle bli to regler med "emne" som førsteprioritetsregel og "via" som regel nummer 2... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvis e-post er mottatt via konto1 flytt til mappe konto1 - men hvis du får en e-post med emne "emne1" (uavhengig av hvilken konto) - flytt den til mappen "emne1" No problemo Du lager èn regel pr.konto, som sier at den skal flyttes til mappen <kontonavn>. Og så lager du èn regel pr.konto, som sier at meldinger med <emne> skal flyttes til mappen <emne>. Hvis dette skulle bli tull, velger du bare at regelen ang. <emne> gjøres før den tar de andre reglene (den regelen som står øverst i regel-lista, blir utført før dem som står under). Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg må altså lage en slik regel PR KONTO? Jeg har fremdeles en sterk mistanke om at den vil både flytte den til mappen til kontoen, for så å flytte den (en kopi) pga emet. Men akkurat nå er ikke dette et problem lenger, siden jeg har tatt i bruk exchange. Nå er det et problem i seg selv hvordan jeg skal få flyttet e-post i forhold til hvilken e-postadresse den ble mottatt... Alt kommer jo gjennom samme konto i Outlook... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå