Gå til innhold

Abit AN7


Necleto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Abit AN7 er identisk med NF7-S 2.0, men har Uguru i tillegg.

Prisforskjellen på disse kortene er ca. 30 kr, så jeg synes det er verdt det. Uguru blir nok bedre over tid, når bios oppdateringer og software oppdateringer kommer på plass.

 

Hvis du absolutt skal ha abit, så er dette kortet. Hvis du går etter hastighet, stabilitet!!! (har hatt 3 abit kort for mye!) og pris, ville jeg sett på et Epox kort (nærmere bestemt EP-8RDA3+). Epox er raskt ute med ny bios hvis dette trengs (kan desverre ikke si det samme om abit!).

Dette kortet er raskere enn AN7 i alle tester, samt blant de mest stabile kortene på markedet. Epox kortet koster ca. 150 kr mindre enn AN7, så det er ikke store forskjeller i pris.

 

Når det gjelder MSI har jeg selv desverre ingen erfaring med merket. Bekjente liker kortene, men de klokker ikke, samt det er linux brukere, og spiller ikke allverden.

 

Hvis du kun ser på stabilitet og ikke så mye på pris, ville jeg gått for det kortet jeg har selv; Asus A7N8X-E Deluxe (Det dyreste av kortene jeg har nevnt her). Dette kortet har det samme som AN7 (mer eller mindre; ikke uguru), men har et bedre design på selve kortet (mener jeg), særlig når det gjelder IDE-kontaktene.

 

Spørsmålet er også om du kan vente et par mnd, på VIA's KT880 chipset. Dette chipsetet vil nok i være like raskt (noen ganger raskere???) enn Nforce 2 ultra 400.

Hovedkort med dette chipsettet (f.eks. Abit KV7 II) vil være tilgjengelige i mai.

Disse kortene vil har det samme utstyret som nvidias chipset (inkl. 7.1 lydkort), men ha en lavere pris (ca. 300-400 kr forskjell).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...