sparks Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hei, en kamerat har nettop bygd pc, jeg tror han vet hvordan man gjør det, men han ringte nettop å sa at pcen piper når han starter den opp. Heh, hjelper dere meg med litt feilsøking? Specs: Abit NF7 2.0 512mb Twinmos /m winbond PCI skjermkort (vet ikke merke.. kan dette være grunnen?) 120 gb WD harddisk Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Edit: Resett bios..... Endret 17. mars 2004 av jarmo Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Han kommer ikke inn i Bios.. glemte å si det.. Får ikke bilde på skjermen! Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Tja du må nesten si hvordan den piper.. tre pip o.l ( det skal stå i manualen som følger med hovedkortet om hva de forskjellige pipene betyr) Han bør vell gå inn i bios og forandre litt på minne instillinger og cpu hastighet... noen ganger så er ikke det altid korrekt instillt første gang man starter opp. Jeg måtte gjøre det med mitt asus hovedkort.. da ulte den ganske bra til jeg fikk stilt minne til auto og oppjustert cpu fsb. Mvh Ole Edit : Var litt for seint ute.. men kan vell si at han bør ta ut skjermkortet og trykke det godt ned i sporet igjen.. kan nesten høres ut som om det ikke står godt nok ned i sporet. Endret 17. mars 2004 av Crazy Joe Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Har bedt han ta ut harddisker og cdrom, og så presse kortet langt nedi Han ringer nok snart Lenke til kommentar
rottert Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Når han kjøper pci-kort har han vel såpas lite peiling at det ikke er rart at det piper. Endret 17. mars 2004 av rottert Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Neida, men han ville beholde skjermkortet sitt da det var faktisk bare noen måneder gammelt da han kjøpte det til sin gamle compaq.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) EDit: PCI står som default, resett biosen hvis det har vært AGPkort installert tidligare.... Endret 17. mars 2004 av jarmo Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Når PC'en piper sekvensielt er det ganske sikkert minnet som enten ikke er satt i det hele tatt (såpass langt har han vel tenkt)eller at brikken(e) ikke er satt ordentlig i! Prøv å dytt de ordentlig nedi sporet! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Når PC'en piper sekvensielt er det ganske sikkert minnet som enten ikke er satt i det hele tatt (såpass langt har han vel tenkt)eller at brikken(e) ikke er satt ordentlig i! Prøv å dytt de ordentlig nedi sporet! Han har prøvd å byttem innesspor.. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hvis pipingen er slik : Piiiipeti-pip-pip, pleier å være at bios ikke finner skjermkort. Som oftest er dette fordi korrtet ikke funker, eller at det ikke står riktig nedi. Den bios-optionen som går på PCI eller AGP skjermkort går på hvor bios skal begynne å lete etter skjermkort FØRST. Så lenge du bare har ett skjermkort, spiller det INGEN rolle hva den står på. Står den på AGP og du har i et PCI-kort, vil bios søke på AGP-porten. Der får den ingen svar, og leter så videre på PCI-sporene. Det første skjermkortet den finner der, blir brukt. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Han har dobbeltsjekket at det sitter ordentlig i PCI slotten.. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Hvis pipingen er slik : Piiiipeti-pip-pip, pleier å være at bios ikke finner skjermkort. Som oftest er dette fordi korrtet ikke funker, eller at det ikke står riktig nedi. Den bios-optionen som går på PCI eller AGP skjermkort går på hvor bios skal begynne å lete etter skjermkort FØRST. Så lenge du bare har ett skjermkort, spiller det INGEN rolle hva den står på. Står den på AGP og du har i et PCI-kort, vil bios søke på AGP-porten. Der får den ingen svar, og leter så videre på PCI-sporene. Det første skjermkortet den finner der, blir brukt. Det varierer hvor mange, men som oftest 6 lange pip. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hvis pipingen er slik : Piiiipeti-pip-pip, pleier å være at bios ikke finner skjermkort. Som oftest er dette fordi korrtet ikke funker, eller at det ikke står riktig nedi. Den bios-optionen som går på PCI eller AGP skjermkort går på hvor bios skal begynne å lete etter skjermkort FØRST. Så lenge du bare har ett skjermkort, spiller det INGEN rolle hva den står på. Står den på AGP og du har i et PCI-kort, vil bios søke på AGP-porten. Der får den ingen svar, og leter så videre på PCI-sporene. Det første skjermkortet den finner der, blir brukt. Jepp ! Stemmer det, NF7 2.0 kortet har autofunksjon for detektering av VGA...... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Har han resatt bios? Dette gjøres ved å flytte en jumper på hovedkortet, se etter "Clear CMOS" i manualen. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Se om ikke denne "BIOSBeep" guiden kan hjelpe deg til å feilsøke problemet: http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/.../BIOSbeep.shtml Edit: Jeg gjetter på denne utfra beskrivelsen din: "Repeating beeps Memory Error - Memory is either damaged or badly seated" Alltid greit å ha tilgang på ekstra utstyr for å teste om hverandre ved feilsøking. Endret 17. mars 2004 av Falconer Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Støtter opp om minneteorien Lenke til kommentar
sparks Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg tenkte også minne.. Tror det er minne ja Skal muligens til han da.. Får vel resette bios mens jeg er der.. Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Har en ødelagt minne brikke. Når jeg setter i denne skjer akkurat det som du beskriver. Ta den ut og sett i en annen og vips Lenke til kommentar
sparks Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Stemmer det alle sammen! Minne var problemet! Sender til komplett ASAP! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå