tigerdip Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Noen som har noen favoritter ? Jeg holder en knapp på Tujiko Noriko (nydelig pop-elektronika) og Makoto Kawabata (acid mothers temple - nypsykedelia m.m. spiller snart på Blå) Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) øhm... Sakamoto Maaya (j-pop) T.M Revolution (j-pop) The Pillows (j-rock) EDIT: glemte Hitomi (j-pop) meget fengende.. Endret 18. mars 2004 av Skreeth Lenke til kommentar
Togo Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Tja... Sigh (j-metal) Double Dealer (j-metal) Concerto Moon (j-metal) The Reign of Terror (?) (j-metal) Alle disse er meget bra. Har ingen spesiell favoritt.. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) lol, kan dere alt om den japanske hitlista? Forstår der hva de sier? Edit: Er dere japanske? Endret 18. mars 2004 av dewszaq Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Nobuno Uematsu Vet ikke om han er Japansk da, men ser jo slik ut. Alle gamere med respekt for seg selv vet hvem dette er.... og selvfølgelig: Faye Wong Som synger det han lager Endret 18. mars 2004 av oivind_dahle Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Nobou Uematsu, heter han, og han er genial! Emiko Shiratori som synger "Melodies of life" (FF9) er også veldig tøff, i likhet med Faye Wong, som i FF8 synger "Eyes on me", og Rikki som synger "Sutreki da ne" i FF10. Han har i tillegg laget melodien til FF10 metal sangen, Otherworld som blir framført av Xtillidiex. Lenke til kommentar
Nemesis86 Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg skjønner ikke at INGEN har nevnt Ayumi Hamasaki på denne tråden :S Det er jo den beste artisten, hun har VAKKER stemme og er ganske søt :-p Det finnes også mange bra trance remixer av hennes sanger Try it. Gi meg litt feedback på henne Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg er også helt enig med Ayumi Hamasaki.. Så utrolig bra.. derfor jeg vil at du skal besøke www.ayu.no , Nemesis86.. Andre favoritter er Utada Hikaru, Namie Amuro, ELT og koreanske Kwon BoA.. *kose seg med noen cder* Nå bryr jeg meg egentlig ikke så mye om tranceremixene da, synes nesten alle originale er bedre.. men det er meg Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Er veldig begeistret for "New Japan Philhar Orchest". Tror det er sånn det skrives. De har bl.a. laget musikken til Spirited Away. Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Cornelius kanskje? http://www.discogs.com/artist/Cornelius Lenke til kommentar
Captain_Poon Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Envy Endret 10. desember 2004 av Captain_Poon Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 -Abigail (Herlig black-thrash metal) -Gore Beyond Necropsy (Grindcore) -S.O.B (Grindcore) -Maiko Kaji (Fantastisk musikk til filmen Lady Snowblood, hvor hun og spiller hovedrollen) -Toshiro Masuda (Mannen bak Naruto soundtracket) -Yuji Ono (Utrolig bra musikk til Lupin III: Castle of Cagliostro) -Joe Hisaishi (Favoritten min, med musikk til nesten alle Takeshi Kitano og alle Hayao Miyazaki filmer) Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg har aldri hørt noen japanske artister tror jeg. Hvis dere gidder, må dere gjerne sammenligne de dere nevner med noen andre (mer kjente) vestlige artister, så man vet hva man kanskje liker før man bestiller musikk i hytt og vær Fint med sjangre altså, men jeg tror ikke jeg vet hva en brøkdel av DEM er engang. (Grindcore, hva er det..?) Eks. Futu Rama -> industriell techno-aktig popmetall ala Rammstein og NIN. Bare artistnavnene sier kanskje litt lite for alle oss som ikke er inne i markedet, men som er åpen for nye ting Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) (Grindcore, hva er det..?) Metal sjanger. De 3 første jeg nevnte er metal. Resten vil jeg si er veldig 'tilgjengelig' for Ola Nordmann. Vil du prøve litt så har jeg skrevet en post her på denne tråden om musikken fra Naruto. Endret 10. desember 2004 av Scarface^ Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ayumi Hamasaki og DJ Krush. Er en del andre som Tomii Isea ++ men som blir bare navn for dere :9 Lenke til kommentar
simeik Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Tomoyasu Hotei Du vet i Kill Bill, der du ser lucy liu for første gang. Den instrumentale gitaren er han!! Han er faktisk verdens største gitarist!!! Har solgt 25 millioner album!!! Er det sjukt eller? Så hvorfor har ingen hørt om ham? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Nobou Uematsu. Ingen over, ingen ved siden av. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Er veldig begeistret for "New Japan Philhar Orchest". Tror det er sånn det skrives.De har bl.a. laget musikken til Spirited Away. New Japan Philharmonic Orchestra har spilt inn musikken til Sen to Chihiro/Spirited Away, men den er skrevet av tidligere nevnte fantastiske Joe Hisaishi (bortsett fra tittel-låta/avslutnings-låta Itsumo Nando-demo: Tekst Wakako Kaku, Melodi/framført av Youmi Kimura). Ellers, Yoko Kanno har skrevet utrolig mye kuul musikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå