Sir_cruz Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Har en pixel som blinker rødt og sort omværandre !! hva skal jeg gjøre (6600) Det er J*****g iriterende !! !! Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Du må leve med det. Har du ikke flere enn tre ødelagte piksler, er det ingenting å gjøre. Endret 17. mars 2004 av c_u_m8 Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Du må leve med det. Har du ikke flere enn tre ødelagte piksler, er det ingenting å gjøre. WHAT ??? Det er jævelig iriterende da ! har du hatt samma problem eller ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Du har jo alltids angrerett. Hvor har du kjøpt telefonen? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Du må leve med det. Har du ikke flere enn tre ødelagte piksler, er det ingenting å gjøre. Du får ny selv om du bare har en, iallefall de fleste plasser Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Du må leve med det. Har du ikke flere enn tre ødelagte piksler, er det ingenting å gjøre. Du får ny selv om du bare har en, iallefall de fleste plasser nope butikkene sender dem til nokia service der feilen blir avvist siden de godtar den. sjekk min post om temaet. Skal oppdatere den snart Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 du bør prøve å bytte mobilen, mange butikker godtar det.. det er desverre mange som IKKE gjør det med mindre det er feil med 3 pixler eller mer, pga. det er det nokia sier (ganske ille om jeg må si det selv!). Lenke til kommentar
Errae Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 sjekk her for eksakte detaljer om garantien! Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Du må leve med det. Har du ikke flere enn tre ødelagte piksler, er det ingenting å gjøre. Du får ny selv om du bare har en, iallefall de fleste plasser nope butikkene sender dem til nokia service der feilen blir avvist siden de godtar den. sjekk min post om temaet. Skal oppdatere den snart Ossen får jeg fikset det da ? hva ville d koste blir det nytt disp. eller ? En ting til hvor lenge lever batteriene deres som har 6600 ? (mitt lever ikke mere en 12 timer ) Det skal vell leve lengere en det ? bruker den ikke mye heller ! Lenke til kommentar
Errae Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 mitt fungerer i 4-5 dager. uansett ett nytt display koster ca 1900 kr ferdig bytta Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 mitt fungerer i 4-5 dager. uansett ett nytt display koster ca 1900 kr ferdig bytta OFF TOPIC ! skal ha nytt MMC kort til mobben vil dette funke : TwinMOS MultiMedia Card 128MB ?? eller er d forskjeld på kortene ? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 hør her, ikke lever den i butikken men rett i et verksted, da fikser de d uansett om d ikke er 3 pixler... I butikken derimot er denne sjansen mindre... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 mitt fungerer i 4-5 dager. uansett ett nytt display koster ca 1900 kr ferdig bytta OFF TOPIC ! skal ha nytt MMC kort til mobben vil dette funke : TwinMOS MultiMedia Card 128MB ?? eller er d forskjeld på kortene ? jaha ? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 hør her, ikke lever den i butikken men rett i et verksted, da fikser de d uansett om d ikke er 3 pixler...I butikken derimot er denne sjansen mindre... Neppe! sjekk her Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Det hadde ikke jeg funnet meg i hvis jeg hadde kjøpt meg en ny telefon.. Men uansett så har man jo reklamasjon og hvis det er en død pixel så mener jeg den ikke samsvarer med den kvalitet den skal oppfølge.. Dessuten synes jeg det er lite seriøst av nokia å unnskylde seg med at det må være tre døde pixler, det er jo tross alt en telefon til over 4000kr.. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Det er i alle tilfelle norsk lov som gjelder. Dvs forbrukerkjøpsloven. Produsenten har lite eller ikke noe ansvar - det er selgeren som er ansvarlig ifølge loven, slik jeg har lest det. Produsenten kan sette sine egne garantivilkår, men de kan ikke på noen måte være begrenset i forhold til norsk lov. De kan gjerne ha garantier som er i tillegg til det som er minimumskravet, men de kan altså ikke ha garantier som er begrenset i forhold til dette. Men det er nå engang slik at det faktisk forekommer døde pixler på LCD-skjermer.. det er 36608 pixler på Nokia 6600, dvs. 109824 transistorer (3 stk pr. pixel, en hver for rød, grønn og blå) At det kan forekomme en feil på en transistor er ikke uvanlig, hvis det f.eks er feil på den "blå" transistoren, så kan ikke den pixelen vise farger som inneholder blått. Det er i det hele tatt sjelden at alle 3 transistorer "brenner" ut, da er pixelen svart hele tiden. Seriøse produsenter av LCD-skjermer til PC tillater ingen feil på sine LCD-skjermer, mens typiske billig-skjermer ofte er belemret med mer feil. Det er også varierende praksis mht. til bytting av skjerm - noen produsenter bytter "without questions asked", andre nekter konsekvent å bytte. Nokia har nok dessverre fått noen LCD'er på rea i Strømstad Endret 21. mars 2004 av jendor Lenke til kommentar
Errae Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg har vell solgt ca 60+ nokia 6600 og det har bare vært en død pixel... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg har vell solgt ca 60+ nokia 6600 og det har bare vært en død pixel... Nemlig.. det er jo ikke alle som har/får feil på displayet sitt... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 greide dessverre ikke å få lurt den på garantien )= Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) mitt fungerer i 4-5 dager. uansett ett nytt display koster ca 1900 kr ferdig bytta OFF TOPIC ! skal ha nytt MMC kort til mobben vil dette funke : TwinMOS MultiMedia Card 128MB ?? eller er d forskjeld på kortene ? Ja, det mmc kortet vil funke flott. Har den kombinasjonen selv (6600 og twinmos) Endret 22. mars 2004 av StrongBad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå