andesh Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Bare lurte på om det var flere på denne siden som har prøvd fantasy rollespill? Dungeons and Dragons med dragonlance f.eks? Hvis du ikke har prøvd det, anbefales det sterkt. Er det noen felles rollespill fan der ute? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 detta har ikke noe med dataspill å gjøre... og ja, jeg er.. men ikke dragonlance (vel ikke nå lengre, slutta å like dragonlance etter Dragons of summer flame) Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Aaah, slike rollespill ja... Sowwy! Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Aldri prøvd rolle spill uten dat. Blir jo nesten som å leke det da... sånn som en gjorde når en gikk på barne skolen og lavere. Kan huske jeg lekte mange sjuke leker når jeg var liten, mange av de var det sjukelig mye fantasi bruk i. Var ikke de standar barne lekene. Var nesten som en historie det vi lekte. En av de: Vi var noen forskere, vi hadde lagd en mini verden. Beboerne der var mus. Det blei to lag av mus ettevert. De begynte og forske fram våpen og andre ting. Vi følte hovedsakelig en mus. Det var ikke noen vanlige mus da. De oppførte seg som mennesker, var vel en blanding. Det ble krig mellom de laga, og vi observerte. Masse rundt det der. De klarte å rømme fra forsknings hallen vår også, de kom seg ut av mini verdenen. Vi sto på en måte og lagde en historie vi levde oss inn i. Det var ofte ting henta fra andre steder som vi fortsatte videre på. Gikk videre en de filmanne gikk. Var andre ting også da, lit mere aktive og ty7piske barne leker. Krig og denslaks. Detta hadde vel ikke en dritt med rolle spill å gjøre, så jeg hvet ikke hvorfor jeg skreiv alt detta, men jeg gidder ikke slette det nå når jeg har skrevet det. Lenke til kommentar
zero_time Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Hvis du ikke har prøvd det, anbefales det sterkt. Enig! Begynnte å spille Dungeons & Dragons for en stund siden, og det er sinnsykt gøy.. Endret 19. mars 2004 av zero_time Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 he he, minner meg om gamle dager.... Vi måtte imprtere D&D til norge da det ikke fantes utikker osm solgte dette (ca 20 år siden). Må si dette virkelig fenget oss. Spilte vel i en 8 år. Byttet systemer fra D&D, AD&D, GURPS, MERP, Rolemaster, Warhammer, spacemaster, Paranoia, Western + + + + Rolemaster er kanonbra kampsystem!! (var ihvertfall). Det er 100000 ganger kulere å spille RPG spill med terninger og en venneflokk. Skaff dere en god gamemaster og dere vil kose dere i mange mange timer. Huske vi hadde spillehlger der vi spilte i 20 timer i strekk. Kanonbra! Dette er å anbefale for alle fordi: Det utvikler intelekt og fantasi Du øker dine sosiale egenskaper Det er morsomt Stå på og spill folkens. Jeg vet om folk på 40 som ennå spiller Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg har spilt en del D&D, vil lære det før jeg begynner på AD&D. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg har spilt en del D&D, vil lære det før jeg begynner på AD&D. Ad&d lages vel ikke lenger. d&d systemet heter Dungeons & Dragons 3.ed nå, hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Har spelt litt warhammer, både rolle- og miniatyrspelet. Fin hobby dette. Visst du ikkje har prøvd noke skikkelige rollespel so anbefales det å prøve. Lenke til kommentar
the animal Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg har spilt en del D&D, vil lære det før jeg begynner på AD&D. Ad&d lages vel ikke lenger. d&d systemet heter Dungeons & Dragons 3.ed nå, hvis jeg ikke tar helt feil. bare for å rette litt på deg Armalite66 så har 3.5 systemet til DND kommet ut... er DM sjøl så holder meg litt oppdater... tror jeg har rundt 250 DND bøker Å ADND er elgammelt, spill for all del DND 3rd eller DND 3.5 Lenke til kommentar
lperik Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Spiller en del Magic the Gathering om det teller i denne sammenheng. Lenke til kommentar
farke Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Spiller en del Magic the Gathering om det teller i denne sammenheng. Neppe - MTG == Samlekortspill, ikke rollespill Er forøvrig enig med Hr. Dahle, RoleMaster er et helt genialt system! Er GameMaster for en stor gruppe for tiden, og maken til fleksibilitet som man har i RoleMaster er det sannelig ikke mange spill som gir deg Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Ehm.. *kremt* Hva går dette egentlig ut på? Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Takler ikke fantasy-settingen, men liker diverse andre pnp-rollespill. Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Var det Dungeon & Dragons Epic det var.. husker ikke helt.. Drev på med det med en haug kompiser for en 1-2 år siden, var ganske gøy.. Når vi ikke kranglet da.. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Rollespill er gøy det, men det krever en del av GM/DM. Det var derfor jeg ikke er DM/GM i D&D lenger, selv om det var gøy den tiden det varte............. Jeg var nok litt for lat som GM, kansje jeg skal begynne igjen hvis jeg får tid.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå