Stigma Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hei, kort og enkelt: Er det mulig å ha dual-screen setup med 2 forskjellige videokort? Altså primærskjermen på et kort, og sekundærskjermen (som skal brukes hovedsakelig til video og desktop greier) på et annet (billig) kort? Ideen er at primærkortet ikke skal måtte belastes unødvendig når jeg spiller tunge spill mm. Jeg har nemmelig flere eldre kort som fint kunne fungert til det jeg trenger den sekundære skjermen til. Så... fungerer det? -Stigma Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Jepp, dette funker fint. Jeg har gjort det selv flere ganger og hatt success med følgende: * Mach V64+ 4MB PCI-kort + ATI Rage 128 Pro = OK * Mach V64+ 4MB PCI-kort + Geforce2MX = OK * Mach V64+ 4MB PCI-kort + ATI Radeon 9100 = OK * Mach V64+ 4MB PCI-kort + Geforce4 Ti4200 = OK * Mach V64+ 4MB PCI-kort + GeforceFX 5200 = OK med 3 skjermer Har også testet med et annet gammelt 1MB PCI-kort, men det funket ikke. Jeg tror jeg fant ut at det hadde noe med at det ikke støttet PCI v2.1-standarden. Et annet PCI-kort som het noe med "powercolor" funket fint. Endret 17. mars 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Ok, tusen takk Simen. Det hjalp mye. Bare litt synd at det virker som du har brukt det samme kortet for den sekundære skjermen hele tiden. (Hvor selger de det kortet forresten?) Jeg setter sansynligvis opp en gammel GeforceMX2 som sekundær. Men takk likevel. Jeg anntar at sjansen for at det skal fungere greit er meget stor etter det du fortalte nå -Stigma Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg har bare hadd det PCI-kortet i lang tid, og har testet det med alle skjermkortene jeg har hadd. Det har funket fint for meg. De andre PCI-skjermkortene jeg testet med har bare hadd 1MB minne og det andre var for gammelt. 1MB betyr at det ikke klarer 1024x768 med 16bit farger i 2D en gang, så det er for lite for meg. Har bare aldri tatt meg bryet med å finne og kjøpe et nytt PCI-skjermkort. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Dette skal fungere med det meste av skjermkort du får tak i nå. Hvis det ikke gjør det er det som oftest pga drivere. Kan jo kanskje være lurt å ta en søk på internett ang skjermkortene du vil bruke dersom du har tenkt å kjøpe nytt, og ikke dra fram noe gammelt du har liggende i skuffen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Satser på at jeg har noe "i skuffen" som vil være bra nok ^_^ Takk for hjelpen -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå