Yggdrasil Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hadde noen slike ( se bildet ) liggenes i garasjen. Så jeg lurte på om det er noen som har prøvd slike i kabinettet sitt? Hjalp det? Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Skal du isolere kabinettet Så kansje litt tykk ut til og bruke som støydempematter? Endret 17. mars 2004 av e_rik Lenke til kommentar
Hazard Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Funker sikkert bra det du får de med 1,2 og 3 cm tykkelse Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Det er slike som brukes som isolering i motorom på båter etc. Men jeg anbefaler å ha god gjennomtrekk av luft i kabinettet da slike matter også holder varmen inne. Lenke til kommentar
Yggdrasil Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 De jeg har er 1 cm, tror jeg prøver med å feste dem med litt gaffateip, og ikke med limet som er på baksiden først Update følger Lenke til kommentar
Yggdrasil Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 "UPDATE" Satte på en matte på hver side av kabinettet. (to matter tilsammen) Det ble mer stille ja Ble liksom sånn "under dyna lyd" hehe Varmen steg med 1 grad i windows, har ikke prøvd med spilling enda. Lenke til kommentar
prysh Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 hehe, tøfft selges ikke de mattene på biltema? Lenke til kommentar
Yggdrasil Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 joda, biltema er ett av mange steder du kan kjøpe dem Lenke til kommentar
LaFleur Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Disse fungerer greit til bruk i pc'en, men jeg vil heller anbefale de svarte "asfalt" platene de selger hos bilrekvisitakjeden Cardic. Disse demper ressonnansen bedre, og har liten varmeutvikling. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Så matter for demping av høytalerkasser hos biltema ( Art nr. 31-605 ) Vil disse vere effektive for å dempe den høyfrekvente viftelyden ? Kanskje litt for tykke ? ( 2 cm ) Lenke til kommentar
plumbo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Disse fungerer greit til bruk i pc'en, men jeg vil heller anbefale de svarte "asfalt" platene de selger hos bilrekvisitakjeden Cardic. Disse demper ressonnansen bedre, og har liten varmeutvikling. har montert slike asfaltplater i kabinettet mitt, noe som funker fint. det eneste negative problemet oppstår når jeg skal flytte på pcen, kabinettet veier nå nesten 20 kilo .. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hjalp det? ikke hos meg iallefall, dempet nesten ingenting... Ballemann Lenke til kommentar
g-m-b Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Man støydemper kabinettet med å lime på tynne/harde plater, dette forhindrer vibrasjoner i veggene (som på en bil, se hvordan det blir gjort i en bil så skjønner du). Det du prøver på nå er å varmeisolere, du må ikke bruke de mattene der. Lenke til kommentar
g-m-b Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Man støydemper kabinettet med å lime på tynne/harde plater, dette forhindrer vibrasjoner i veggene (som på en bil, se hvordan det blir gjort i en bil så skjønner du). Det du prøver på nå er å varmeisolere, du må ikke bruke de mattene der. Lenke til kommentar
g-m-b Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Dere har missforstått. Man støydemper kabinettet med å lime på tynne/harde plater, dette forhindrer vibrasjoner i veggene (som på en bil, se hvordan det blir gjort i en bil så skjønner du). Det du prøver på nå er å varmeisolere, du må ikke bruke de mattene der. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 G-m-b, plattorna kan ha upp till tre (3) ljuddämpande funktioner; 1) Resonansdämpning, som du beskriver. 2) Minska det ljud som passerar genom den yta som täcks av plattan. 3) Minska det ljud som studsar från den yta som täcks av plattan (ekon). Biltemas billiga mattor är helt okej för 1) och 2), men oftast är inte dessa faktorer så viktiga i datorkabinett eftersom det ljud som genereras inne i kabinettet mest slipper ut genom fläktöppningarna till att börja med. Dessutom bidrar fläktarna på ytterväggarna (inklusive PSU) oftast med det mesta ljudet själva. Eventuell värmeisolerande effekt hos dämpningsplattor har ingen betydelse eftersom värmetransporten sker genom luftombyte mellan kabinett och omgivning. /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå