Gå til innhold

Vil desse funke fint sammen?

Xpence

Anbefalte innlegg

Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800

Socket PGA478, 1MB cache, Prescott (1)

Abit IS7-E Hovedkort for S478/800mhz

I865PE, SATA, ATX, Dual-DDR, LAN (3)

Jeg har allerede bestillt dette så jeg håper det hk støtter prescott cpu`en :p

noen som vet det sikkert?

På Forehand takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damn :scared: er ikke jeg som skal ha den pcn heller hohoi ja da blir det ikke noe morro på jobben jeg får vel bare late som om cpun er defekt da og si jeg må sende den i retur så sender jeg tilbake og sier jeg skal ha en annen cpu...smart av meg å bestille uten å spørr her først da...menmen var igrunn bare han som jeg bygger for som sa at DEN skulle han ha for den hadde 1mb cache minne, SURT :(

tror du at mitt hk støtter den? (P4P800)

glømm det allt for gammelt hk...

Endret av Xpence
Lenke til kommentar

Hmmm...så det du sier er at jeg må da ta med meg min cpu til han legge inn windows, oppdatere biosen, så stappe inn den nye prescotten? :)

PS: kjenner jeg etter nå så har jeg en liten "gla mage" ble _litt_ letta når du posta det det hehe :D

EDIT: ble feil quote :p

Endret av Xpence
Lenke til kommentar
Hmmm...så det du sier er at jeg må da ta med meg min cpu til han legge inn windows, oppdatere biosen, så stappe inn den nye prescotten? :)

PS: kjenner jeg etter nå så har jeg en liten "gla mage" ble _litt_ letta når du posta det det hehe  :D

Du kan fint kjøre med en Prescott selv om ikke BIOS'en er oppdatert men for at maskinen skal gjenkjenne CPU'en korrekt så må man oppdatere BIOS.

SE http://www2.abit.com.tw/page/no/motherboar...&pPRODINFO=BIOS for nøyere beskrivelse.

Sitat fra siden:

1. Fixed a problem where the system cannot boot into Windows if

a. The OS is installed on the SATA hard disk when both SATA and PATA hard disks are present.

b. The PATA hard disk is removed after the OS installation.

3. Updated Prescott CPU micro code.

4. Changed the default year to 2004.

5. Updated Intel OSB logo.

6. Enhanced compatibility with certain non-RAID cards.

7. Updated INTEL RAID BIOS to version 3.5.0.3003.

BIOS compile date: 02/23/2004.

Endret av norrick
Lenke til kommentar

PS: kjenner jeg etter nå så har jeg en liten "gla mage" ble _litt_ letta når du posta det det hehe  :D

Du kan fint kjøre med en Prescott selv om ikke BIOS'en er oppdatert men får at maskinen skal gjenkjenne CPU'en korrekt så må man oppdatere BIOS.

SE http://www2.abit.com.tw/page/no/motherboar...&pPRODINFO=BIOS for nøyere beskrivelse.

Sitat fra siden:

1. Fixed a problem where the system cannot boot into Windows if

a. The OS is installed on the SATA hard disk when both SATA and PATA hard disks are present.

b. The PATA hard disk is removed after the OS installation.

3. Updated Prescott CPU micro code.

4. Changed the default year to 2004.

5. Updated Intel OSB logo.

6. Enhanced compatibility with certain non-RAID cards.

7. Updated INTEL RAID BIOS to version 3.5.0.3003.

BIOS compile date: 02/23/2004.

Tusen takk for helpen :thumbs: da blir det prescott på han alikevel da hihi...

Litt Off topic; skal selv ha meg A64 system har vel rundt 5 tusenlapper å bruke skal ha hk, cpu og en bra ram (lurer på 2*512 geil golden dragon) har du noen forslag?

Lenke til kommentar
Litt Off topic; skal selv ha meg A64 system har vel rundt 5 tusenlapper å bruke skal ha hk, cpu og en bra ram (lurer på 2*512 geil golden dragon) har du noen forslag?

Se http://hardware-test.dk/test_show.asp?id=2568 for test av 9 stk A64 HK.

Asus K8V Deluxe var vinneren i denne testen.

Når det gjelder minne så gjelds det å få noen minnebrikker med lav timings for A64-oppsett og Geil Golden Dragon passer ypperlig til dette oppsettet med sin CL2 timings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...