miniPax Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Hvordan finner jeg ut hvor proftpd.conf fila ligger hen? Trodde den leste den filen som ligger i /etc, men når jeg gjør endringer på den og restarter proftpd, ser det ikke ut til at det gjør noe forskjell (Bla server name). Så tydeligvis er det en annen configfil han leser ifra. Denne vil jeg ha tak i Endret 17. mars 2004 av _StatuS_ Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Om du har kompilert fra source uten å endre noe i ./configure så ligger den som standard: /usr/local/etc/proftpd.conf Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Har kompilert fra source ja, og annga $ ./configure --sysconfdir=/etc, så der er derfor jeg er litt forvirra på hvorfor det ikke er den filen den leser ifra..har forøverig ikke noen /usr/local/etc katalog :S Men alle de andre filene (pid osv) ligger der de skal ligge Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Høh, du restarter riktig? -c [config-file], --config Specify alternate configuration file Om den ikke funker er det veldig rart. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Selv med proftpd restart -c /etc/proftpd.conf sier den 220 ProFTPD 1.2.9 Server (ProFTPD Default Installation) [Pegasus.jopinder] når jeg logger inn, og det til tross for at jeg har ServerName "_StatuS_ FTP Server" i configfila i /etc...så skjønner ikke hvilken config fil han henter "ProFTPD Default Installation" ifra Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Ta å kjør en: killall proftpd evt kill -9 PIDNR så starter du den på nytt når den ikke er i ps -A | grep proftp lengre. Endret 17. mars 2004 av objorkum Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Takk, takk og atter takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå