Gå til innhold

Hva synes dere om dette bildet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er bilde av mose, tatt på nært hold. Ikke godt å si om det er brukt makro, for som folk sier, det er ingenting som er skikkelig i fokus. Men jøss, bildet er bra, spesielt med tanke på fotografens alder. Spørsmålet er bare om ikke bildet hadde blitt enda bedre uten det tøysete sepiafilteret. Verst med hele greia er Mordor-koblingen. Kan ikke se hvordan det der har noe som helst med Tolkiens Mordor å gjøre. Krampaktig forsøk på å være "hipp".

 

Men jeg må bare gjenta: bildet ER bra :D

Lenke til kommentar
[quote name='EJH' date='18/03/2004 : 02:15']Dette er bilde av mose, tatt på nært hold. Ikke godt å si om det er brukt makro, for som folk sier, det er ingenting som er skikkelig i fokus. Men jøss, bildet er bra, spesielt med tanke på fotografens alder. Spørsmålet er bare om ikke bildet hadde blitt enda bedre uten det tøysete sepiafilteret. Verst med hele greia er Mordor-koblingen. Kan ikke se hvordan det der har noe som helst med Tolkiens Mordor å gjøre. Krampaktig forsøk på å være "hipp".

Men jeg må bare gjenta: bildet ER bra :D[/quote]
Ja, jeg var kanskje litt for kjapp med å ta bildet :ermm:, så kameraet har ikke fått fokusert så mye så det burde :( . Det med Mordor tilkoblingen var det juryen som kom på! men det er jo et litt skummelt bilde da, ikke sant?

Bildet er forresten tatt med et: Sony CyberShot DSC-P72.
Lenke til kommentar
Dette er bilde av mose, tatt på nært hold. Ikke godt å si om det er brukt makro, for som folk sier, det er ingenting som er skikkelig i fokus. Men jøss, bildet er bra, spesielt med tanke på fotografens alder. Spørsmålet er bare om ikke bildet hadde blitt enda bedre uten det tøysete sepiafilteret. Verst med hele greia er Mordor-koblingen. Kan ikke se hvordan det der har noe som helst med Tolkiens Mordor å gjøre. Krampaktig forsøk på å være "hipp".

 

Men jeg må bare gjenta: bildet ER bra

 

Helt enig og tror nok at bilde ville blitt mye bedre uten filteret, samt en god porsjon fokusering. :) Virker for meg som at bilde er helt ute av fokus, men vanskelig å se med et så lite bilde, hadde vi sett orginalen kanskje det hadde blitt lettere å vurdere. :cool:

Lenke til kommentar

Det var Ole Einar "LockNess", ja ;)

 

I grunnen eit fint bilete, og eg trur det ville gjort seg med "forsiktige" naturfargar. Fokus er nok litt feil - eg ville hatt fokus på den største "mosekvisten" oppe i midten. Det kan vera uskarpt på grunn av ustødig kamera, makrobilete er vanskeleg utan stativ. Det utbrente området (kvitt utan detaljar) er ikkje heilt heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...