endrebjo Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Har laget en index-form og masse dialoger som jeg gjerne skulle "bundet sammen" med noen knapper på index-formen (helt grønn på området). Hvordan gjør jeg dette?? Hvilken kommando skal jeg bruke?? Finnes det noen sider som inneholder en oversikt over alle kommandoer og hva de skal brukes til?? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 jeg skjønte ikke helt hva du mente, men det var noe med en knapp? Private Sub Command1_Click() End Sub All koden mellom utføres når knappen trykkes. Men hva mener du med dialoger? for å gjøre noe med forskjellige objekter i en form skriver du navnet på objektet, et punktum og koden din etter: label1.caption = "Dette er en label" en label er objektet og caption er koden. Det er naturlighvis ikke et erlik tegn etter alle koder. Fikk du noe svar? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Har en masse dialoger (New Form -> Dialog) som skal åpnes når jeg trykker på f.eks about (en knapp i "index"-filen min). Er dom sagt helt fersk (er mitt første program ) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Form er form uannsett om man trykker på dialog. Det er bare noe "maler". For å vise en form bruker du denne koden: form1.show for å lukke: form1.hide For å vise den formen øverst i prosjektet ditt. trykker man på en annen form så blinker den bare. akkurat som med en msgbox: form1.show (1) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Takker veldig Jonas22282460 Første steg i læringsfasen Edit: Hvordan gjør man slik at man åpner én tilfeldig istedetfor alle fire samtidig?? Endret 18. mars 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Takker veldig Jonas22282460 Første steg i læringsfasen Edit: Hvordan gjør man slik at man åpner én tilfeldig istedetfor alle fire samtidig?? Hva mener du? å åpne en form gjør man med kodene jeg ga deg. Skal du åpne et tilfeldig form må du bruke denne koden her: Dim tell Randomize Timer tell = 1 + (Rnd * 4) If tell = 1 Then Form1.Show If tell = 2 Then Form2.Show If tell = 3 Then Form3.Show If tell = 4 Then Form4.Show Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Takker veldig Jonas22282460 Første steg i læringsfasen Edit: Hvordan gjør man slik at man åpner én tilfeldig istedetfor alle fire samtidig?? Hva mener du? å åpne en form gjør man med kodene jeg ga deg. Skal du åpne et tilfeldig form må du bruke denne koden her: Dim tell Randomize Timer tell = 1 + (Rnd * 4) If tell = 1 Then Form1.Show If tell = 2 Then Form2.Show If tell = 3 Then Form3.Show If tell = 4 Then Form4.Show Det var noe sånt jeg tenkte bra (du er en s**** god tankeleser ), men når jeg limer det rett inn funker det ikke (det skjer ingenting når jeg trykker på knappen (button) under "Test-kjøringen" Takker for svar Edit: Skriveleifs Endret 18. mars 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Min feil her. Bytt ut Dim tell med Dim tell As Long, så funker det Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Min feil her. Bytt ut Dim tell med Dim tell As Long, så funker det Takk!!!!! Nå funker alt SUPERT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå