Gå til innhold

stille

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha pcen min så stille som mulig. Jeg skal kjøpe en AMD Atlhon XP+2800 eller 3000.

Jeg merket endel forskjell da jeg byttet til nytt skjermkort med kjøeribbe. Jeg har en hardisk lyddemper. Så den er i boks. Men jeg sliter med å finne kjøleribber til AMD prossesorer. Jeg la merke til at jeg har to vifter bakpå kabinettet. Den ene tror jeg er koblet til power supplyen, og bråker veldig. Den som er under PS, som ikek bråker så fælt, lager alikevel endel støy. Hva er den vifta til? Når jeg kjenner bak så kommer det ikek mye luft ut der. Går det ann å kjøpe en PS som er veldig stillegående?

takker på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aopen har noen svært stillegående og gode strømforsyninger på 300 og 350W. Mist har moddet Aopens 350W-utgave til å bli ennå mer stillegående. (byttet ut vifta)

Ellers så har Zalman noen svært bra kjølere som heter CNP7000Cu eller noe i den duren.

Begge disse tingene er nærmest lysløse og meget god kvalitet. Ulempen er selvfølgelig at begge er litt i dyreste laget.

I tillegg så har Biltema og andre bilrekvisita-butikker lyddempende matter. De passer fint som isolasjon av veggene og bunnen i kabinettet, og hjelper ofte mye.

Lenke til kommentar

Vifte på Cpu kjøler må du ha, du kan med hell kjøpe en stor kjøleribbe med plass til ei 80x80 mm 19 db papst vifte, f.eks vulturspin. Den vil da ikke være hørbar over strømforyninga, vidre vil det være godt nok med 2 x 12 db kabinettvifter, såfremst du ikke overklokker.

Største støykilden du da vil ha er PSU. Og det er ok de PSU enen som ble nevnt. Venter selv på ei 400W strømforsyning med regulerbar 12 cm vifte ifra 900 rpm og opp, håper den vil svare til forventningen, PC støy :angry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...