Thlom Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Jeg har en 60GB Western Digital Caviar i ei flyttbar hdd ramme. Jeg bruker den hdd'n på skolen og hjemme, hovedsaklig til å lagre filmer, mp3 og skoleoppgaver. En dag så døde den. :sad: Den blir oppdaget i BIOS, men i Windwos blir den ikke oppdaget i det hele tatt. Ikke i Partition Magic og ikke i Windows sitt partisjonerings verktøy (Windows 2000). Under installasjon av JBLinux tenkte jeg at jeg kanskje kunne formatere disken, men jeg fikk en error. Husker ikke helt hvilken error det var. skal sjekke nå snart. Noen som vet hva som er feil og hva jeg kan gjøre for å redde den? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Quote: olsen skrev (2002-03-25 00:54):Jeg har en 60GB Western Digital Caviar i ei flyttbar hdd ramme. Jeg bruker den hdd'n på skolen og hjemme, hovedsaklig til å lagre filmer, mp3 og skoleoppgaver. En dag så døde den. :sad:Den blir oppdaget i BIOS, men i Windwos blir den ikke oppdaget i det hele tatt. Ikke i Partition Magic og ikke i Windows sitt partisjonerings verktøy (Windows 2000). Under installasjon av JBLinux tenkte jeg at jeg kanskje kunne formatere disken, men jeg fikk en error. Husker ikke helt hvilken error det var. skal sjekke nå snart. Noen som vet hva som er feil og hva jeg kan gjøre for å redde den? Se på http://support.wdc.com/download/ og last ned verktøy for å skjekke HDD din. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 Laster ned nå. takk for hjelpen :smile: Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Har du prøvd å ta disken ut av skuffen? Kan være den som er problemet! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 Kanskje det kanskje. de programmene på wdc siden funker kun i win 9.x. Skal prøve å ta den ut av skuffen. håper det hjelper. PS: i cfdisk under installasjon av JBLinux får jeg følgende error: FATAL ERROR: Cannot read disk drive Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 Tok HDD ut av skuffen og satte den direkte på IDE kabelen, med samme resultat. Kanskje jeg skal sende den inn til Komplett.no? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Quote: olsen skrev (2002-03-25 20:37):Tok HDD ut av skuffen og satte den direkte på IDE kabelen, med samme resultat.Kanskje jeg skal sende den inn til Komplett.no? Det kan du sikkert, men det kommer an på hvor gammel HDD er og om garantien forsatt vil gjelde. Hvis ikke så ser jeg ikke noe grund til å sende den inn, hvis ikke de klarer å restore den dataen som ligger på HDD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå