Gå til innhold

Mini Jack splitter


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det finnes mulighet for å splitte lydutgangen på et hovedkort ut til to mini jack plugger. Gjerne hvor jeg kan få tak i en slik splitter. Eller må jeg evt kjøpe et billig lydkort å sette inn for å unngå å bytte pluggen hver gang jeg skal skifte fra pc høytalere til stereoanlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Vel, det kan være ein reduksjon i signalstyrken dersom pluggane er montert permanent. Når eg splitter lydsignalet frå PCen til TV og PC-høgtalarar blir lydsignalet svekka, drar eg ut ein av dei blir det normalt igjen. Sikkert elektrisk motstand i anlegget eller noko sånt.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ja, den er kjekk.

Brukte en slik en stund, helt til jeg gikk lei av at signalerene ble for svake. Da kjøpte jeg en helt vanlig kabel med minijack i hver ende (han\hun) og la denne opp på skrivebodet.

 

Så nå bytter jeg mellom headset og høyttalere selv oppe på skrivebortder. En stor fordel med dette er at hvis du trenger headsettet til noe anna, så kan du bare ta det med deg, uten å måtte krype under bordet og knottre med å koble det fra PCen.

 

du får se hva du har behov for, men jeg syner det er mer praktisk med ledning opp på bordet, eller en SLIK eller SLIK

 

EDIT: dersom du skrur av (HELT av) den ene enheten som er tilkoblet maskinen blir signaltapet svært lite, så dersom det kunn er høyttalere som skal brukes holder det med en slik plugg.

 

EDIT2: Dersom du skal ha lyd på to steder samtidig må du kjøpe en slik Y-plugg eller Y-kabel, siden de HUBene kun leverer til en kilde av gangen.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Ok, takk for utfyllende svar.

Skal ikke hal lyd på begge samtidig. Jeg har et USB headset, men det er med tanke på når jeg ser ting på tv'n(som har VGA inngang), at det skal gå raskere å bytte lyden også. Så hvis jeg for eksempel spiller med pc høytalerne( bare når jeg har besøk), og forsterkeren til anlegget er av, vil signalet nesten ikke miste styrke?

Lenke til kommentar

Det stemmer. Husker ikke helt hvordan det var, men det vil ikke være plagsomt mye i alle fall. Spørs om det er noe tap i det hele tatt.

Begynner å bli en stund siden sisstjeg prøvde, men med det nye headsettet (600ohm) plugget i samme lyduttak er det absolutt en enorm foskjell på lyden i høyttalerene.

Lenke til kommentar
*snip*

7905493[/snapback]

 

Så med den luringen fra biltema kan jeg ha anlegg og headset koblet til samtidig, og justere lyd på headset uten at det innvirker lyden på anlegget når jeg bruker det neste gang? Bruker ikke begge deler samtidig, men er så kjipt når man brukt anlegg og volumet står stillt høyt i windows og kobler til headset og glemmer å stille ned volum...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...