Gå til innhold

SCSI/IDE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet desverre ikke hvor man får tak i slike adaptere, men har et par kommentarer:

1. Jeg tror de er svært vanskelige å få tak i, og at de sansynligvis støtter ganske gamle SCSI og ATA-standarder. (F.eks. Ikke regn med å finne en SCSI 320 FC - S-ATA adapter)

2. Om du finner en så tror jeg ikke ytelsen er så veldig fantastisk.

3. Hvorfor ikke omgå problemet ved å kjøpe alt i rent SCSI eller bruke ATA-adapteren på hovedkortet, eller en ny PCI ATA-adapter?

Lenke til kommentar

Jeg vet heller ikke hvor du kan få noe slike adaptere. Du kan jo se på noen av de mest brukte nettbutikkene.

Hva som er vitsen med en slik adapter kan jeg ikke forstå, det vil ikke føre til noe bedre ytelse. Gerit nok at SCSI bruker mindre CPU enn vanlig IDE eller S-ATA men diskene vil fortsatt værelike trege, ihvertfall i forhold til raske SCSI disker.

Hvorfor ikke bruke SCSI eller IDE eller en kombinasjon der det som trenger høy hastighet har SCSI og resten IDE, evntuelt S-ATA.

Lenke til kommentar

Yamaha har et slikt adapter til noen av cd-brennerene sine. Akkurat her ser jeg en stor fordel å bruke SCSI i stedet for IDE/ATA, siden CPU bruken er så lav. Dette er bare vanlig SCSI2. Dette holder fint for en cd-brenner, men er nok ikke godt nok for en moderne harddisk.

Lenke til kommentar

Det er en rimelig måte å skaffe en stor disk til serveren min, som er en Scsi sak, og 160 gb scsi disk koster skjorta, og jeg har en 160 gb wd ide disk, og den kan brukes i serveren uten problem med en sånn konverter, og dessuten har jeg fått tak i en sånn nå. "Maratonsetning :D "

Lenke til kommentar
Jeg vet heller ikke hvor du kan få noe slike adaptere. Du kan jo se på noen av de mest brukte nettbutikkene.

Hva som er vitsen med en slik adapter kan jeg ikke forstå, det vil ikke føre til noe bedre ytelse. Gerit nok at SCSI bruker mindre CPU enn vanlig IDE eller S-ATA men diskene vil fortsatt værelike trege, ihvertfall i forhold til raske SCSI disker.

Hvorfor ikke bruke SCSI eller IDE eller en kombinasjon der det som trenger høy hastighet har SCSI og resten IDE, evntuelt S-ATA.

W2K server støtter ikke å kjøre både ide og scsi.

Lenke til kommentar
W2K server støtter ikke å kjøre både ide og scsi.

Hva? Hvor har du det i fra? Win2000 server støtter da begge deler i massevis.

Mulig du har problemer av andre årsaker: f.eks ved at du har IDE-raid kontroller på hovedkortet og har en disk tilkoblet den, og ønsker å boote fra SCSI-kontroller'en. Kanskje det er noen andre sære problemer? (forklar gjerne hva som skjer på din PC)

Ingen windows-versjoner skal ha problemer med en slik kombinasjon, så jeg tror problemet ligger en annen plass.

Om du har for få ATA-kontrollere til diskene dine, så er det sikkert både rimelig og bra å kjøpe en PCI ATA-kontroller til.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...