Athlon Power Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Hjelp meg når jeg sjekker med pcmark 2002 har jeg bare 36 free physical memory. Hav skal jeg gjøre? Kjører 2k ad Server fra microsoft BobboZ Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Hvor mye RAM har du i utgangspunktet da?? Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 Sorry gemte og nevne det det er jo litt viktig dah!!!LOL 256 Apacer DDR på et KG7-RAID Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Først og fremst; Hvorfor i huleste har du behov for å kjøre Advanced Server? Er det bare "coolt-å-ha-faktoren"?? Ifølge Microsoft er 256 MiB RAM anbefalt minimum.... Det sier seg selv at anbefalt minimum ikke er nok! Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 Vel kjører det jo egentlig litt for gøy dah. Men jeg driver også med web server og terminal services client så jeg kan remote PC-en fra hvor **** vil. Det skal jo også være sagt at jeg kjører dualboot med xp også dah! Vel vet at det er både FTP WEB og Remote Desktop i xp men når det kommer tiul security er ad server best uten tvil!!! BobboZ [ Denne Melding var redigert av: Athlon Power på 2002-03-25 00:31 ] Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 Noen med løsninger på og høyne free phsical ram litt? IKKE KJØPE MER RAM Finnes det ram monitro progz hvor man ser hva som tar? BobboZ [ Denne Melding var redigert av: Athlon Power på 2002-03-25 00:29 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Antar du får frem prosess-listen hvis du trykker på Ctrl-Alt-Delete og deretter trykker på "Processes"-tab'en. Der ser du hva hver enkelt prosess bruker. Vanskeligere er det ikke. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 to spørsmål, kjører du mange _tunge_ programmer i tillegg? hvor mye virtuelt minne har du (swap)? tips: ctrl+alt+delete og deretter "t" for taskmanager... Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 Har funnet ut at når jeg er helt idle cruiser jeg sånn rundt 55-60. Er dette bra? BobboZ Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Når du er idle ligger du på 1-2% bruk av prosessoren. Hvis du har 55-60% så må du ha mange prosesser kjørende. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 Nå snakker jo jeg om ca 55-60 mbyte dah det står under minne på perfor,mace siden dah`. Er 55-60 bra? BobboZ Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Quote: tips: ctrl+alt+delete og deretter "t" for taskmanager... Eller enda lettere... Ctrl+shift+Esc Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Athlon Power, er rimlig sikker på advanced server ikke er noe tryggere enn andre versjoner av win2000 men du har støtte for veldig mye ram (tror det er 64 GB) web tjenestene kjører jo ISS og den bryr seg lite om man kjører advanced server eller profesional. Men hvis du skal slippe til flere mennesker enn det er på TG på maskinen din så er nok advanced server lurt. (Burde nok oppgradere hardware en del hvis det blir aktuelt) Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Quote: On 2002-03-25 09:35, Elf_ skrev:Athlon Power, er rimlig sikker på advanced server ikke er noe tryggere enn andre versjoner av win2000 men du har støtte for veldig mye ram (tror det er 64 GB) (..) 8 GB er max på adv. server Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 Om jeg har ad server eller ikke er uvesentlig. Det jeg spør om er. Holder 60mb free physical ram til spilling osv? BobbZ Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Du skal ikke spille på Advanced Server (eller servere generelt) Men nei, jeg tviler på at maskinen takler CS, eller hva du nå enn har tenkt å spille, med 60 MiB ledig minne. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Quote: On 2002-03-25 12:47, Athlon Power skrev:Om jeg har ad server eller ikke er uvesentlig. Det jeg spør om er.Holder 60mb free physical ram til spilling osv?BobbZ Det går helt sikkert bra. Sålenge du har stor nok swap-fil på maskina. Poenget med swapfila er at windows flytter ting som ikke er i bruk ut av minnet og til disken slik at Counter-strike får så mye minne som det trenger. :smile: Det er ikke noe problem å spille med server. Du får ikke mindre fps om du spiller på server kontra pro, med mindre serveren deler ut en haug med resursser til en haug med mennesker. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 Hvordan fikser jeg swap fila?? EN annen grunn til og kjøre server er at det DØNN stabilt. BobboZ Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Quote: On 2002-03-25 13:00, Athlon Power skrev:Hvordan fikser jeg swap fila??EN annen grunn til og kjøre server er at det DØNN stabilt.BobboZ Om du ikke har gjort noe med swap-fila er den sikkert helt grei allerede. Du kan fordele swap-fila over flere disker om du har det. Server er IKKE mer stabilt enn Pro. Det er samme kjerna. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 Jeg vil mekke større swapfil. Har en på d: nå tror jeg. Hvordan fikser jeg det? Jeg tviler på at 2k proff er like stabilt som server. Det er i hvert fall ikke det jeg har erfart BobboZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå