Gå til innhold

Kjøp av bærbar maskin til maks 15000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leste i et innlegg her på hw for noen timer siden om at www.asus.no ville starte salg i løpet av mars.

En sjekk på f.eks. domeneshop viser at domenet er registrert på Melvoll musikk og data i Harstad. Så kan man jo sjekke brønnøysundregisteret, og man vil finne at Melvoll musikk og data er et enkeltmannsforetak som driver med "kjøp og salg av fast eiendom".

 

Man skal jammen ha "baller" for å gå inn i dette markedet i kamp mot de allerede etablerte.....

 

Billigere ASUS maskiner da?

 

"Tror det ikke før jeg får se det" :D

Lenke til kommentar
Jeg ville handlet på zepto.no eller dell.no. Begge er anerkjente merkeleverandører og man kan konfigurere pc'en etter egne ønsker.

 

 

Dette er jeg helt enig i. Her får du velge selv hva du trenger og hva du ikke trenger. Samtidig er utvalget av forskjellige modeller stort, så¨her bør mulighetene være mange! :)

Lenke til kommentar

Ja jeg har vurdert dell men har hørt litt om batterikapasiteten blir veldig fort dårlig. Er det noen som kan bekrefte/avbekrefte dette?

 

Når det gjelder asus.no så trur jeg de har hatt samme informasjon hele tiden. Det vil si i januar sto det at de ville starte nettbutikk denne mnd.. i februar sto det det samme og denne mnd her. De bare forskyver det hele tiden.

 

Syntes Asus maskinen så veldig bra ut egentlig har funnet en nettside som selger dem ekstremt billig.. litt vel billig spør du meg

Her er i siden i hvert fall:

..::LINK::..

den heter der "ACIS5NE" og koster 1000$ dvs underkant av 9 tusen kroner.

Er dette noe "lureri" eller hva?

Lenke til kommentar
Dell 510m, under 10k, og bare 2,3 kg.

Dårlig batteri i denne. Min slite med meir enn 2 timar samenhengande bruk (office, opera..., ikkje tung bruk).

Er ikkje så farlig for meg, har alltid strøm tilgjengelig, men er batterilevetid viktig, så velg ein annan.

Lenke til kommentar

CL1557 blir nok for tung. Det står ingen vekt på maskinen men utifra specen er den vel på rund 2,5-2,8 tenker jeg.

Nå trenger ikke hun en "state of the art" pc. Den kommer til å bli brukt til notatskriving, surfing og litt epost. Så det sier seg selv at den ikke trenger mye stæsj.

Men for at hun skal dra den rundt med seg må den være lett.

Og helst med bra batt kapasitet (vet at dette er en vanskelig kombinasjon)

Burde være under 2.kg

Lenke til kommentar
Sjekk her veldig BRA PRISER!! iforhold til norske blodpriser. En knall kar og handle med!

 

Ta en 99,- kroners tur og hent pcen med colorline.

 

 

www.laptops.dk

Hej,

 

Hvis du ser noget på www.laptops.dk, så sender vi også til Norge

dvs. alle priser på vores side uden 25% dansk mosm

 

Fragt prisen til Norge er pt. dkr. 450,-

 

 

 

Med venlig hilsen / Best regards

 

Henrik Falk

 

Laptops.dk

Tagesvej 3

7120 Vejle Øst

Denmark

VAT: DK- 21340340

 

Direct: +45 76410074

Email: [email protected]

AOL: MrHenrikFalk

Lenke til kommentar
Vet at det er dyrere men søstra til kjæresten min bor i USA, så det er ikke noe problem å kjøpe den der borte så tar han bare med seg pc'en over til norge neste gang han er på besøk. Han kan bare si at det er han sin pc.

Sålenge ÆØÅ ikke betyr noe da. Verdt å tenke på om man skal selge maskinen. Hadde ikke kjøpt en brukt maskin uten disse tastene nei. :roll:

Lenke til kommentar

Trur jeg skal gå for hp sin nc 4000.

Problemet er at det ikke følger med en cd-rom eller dvd spiller.

Derfor har jeg tenkt å kjøpe en ekstern cd-brenner i tillegg. Det jeg lurer på er om det går ann å "boote" fra cd-brenneren når den går via usb2? Eller må jeg kjøpe Hp sin Multibay?

Lenke til kommentar

På bakgrunn av andres oppfatninger her på forumet (jeg har ikke bærbar selv), så vil jeg anbefale deg å styre unna Dell. Er visst mye rot med service etc.

Jeg har derimot fått inntrykk av at IBM er veien å gå.

 

Blir jo lettere problemer med bærbare enn med stasjonære virker det som, og dessuten er det mindre man kan fikse selv.

 

--

Presisering:

 

Dells kundebehandlere skal visstnok være vanskelige å ha med å gjøre. De er kún opptatt av å sikre selskapets interesser etter et salg, dvs, de gjør hva det skal være for å spare firmaet for merkostnader.

Det er sikkert greit med åpenbare feil, det fikser de med "på stedet service" etc, men i saker hvor man må argumentere for at det er ting som er feil, dvs ting man kan kalle "tvilstilfeller" skal det mye til for å få gjennomslag.

 

Nok en gang -- _visstnok_. Jeg har ingen førstehåndserfaring med dette. Men titt litt inne på forumet her, du finner mange irriterte folk. Nå skal det sies at Dell muligens har en ganske stor andel av bærbar-markedet, og på den måten blir det større sannsynlighet for å treffe på misfornøyde _Dell-kunder_. Men dog.

Endret av mbst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...