Hell Toupée Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Sapphire 9600 Atlantis 256 mb Har forsøkt å flashe kortet til 9600 XT versjon uten hell! Tenkte jeg skulle prøve å klokke opp kortet men det virker som kortet nekter. Har testet flere klokke-program uten hell her heller... Når jeg øker frekvensen og akseptrerer denne ser alt fint ut helt til jeg starter programmet på nytt da er frekvensen tilbake til det gamle!!!! Hva gjør jeg??? BIOS versjoner??? Noen tips til Flashing tas inot med takk... Lenke til kommentar
Even89 Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Sapphire 9600 Atlantis 256 mbHar forsøkt å flashe kortet til 9600 XT versjon uten hell! Tenkte jeg skulle prøve å klokke opp kortet men det virker som kortet nekter. Har testet flere klokke-program uten hell her heller... Når jeg øker frekvensen og akseptrerer denne ser alt fint ut helt til jeg starter programmet på nytt da er frekvensen tilbake til det gamle!!!! Hva gjør jeg??? BIOS versjoner??? Noen tips til Flashing tas inot med takk... Du kan ikke flashe kortet til XT hvis ikke kortet klarer XT hastighet.. (500\300mhz) Men vet ikke hvorfor kortet ikke klokker... Har selv et club3d 9600 256 MB og kan ikke skryte av at kortet klokker særlig godt... Men hva hastighet er kortet dit på??? Endret 17. mars 2004 av Even89 Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Det står på standard 324\189! Men skulle jo tro at det kunne klokkes litt hvertfall. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg vil anbefale Rivatuner som er et av de beste klokke/tweakprogrammene på markedet. Installer som vanlig, kjør prog. og trykk på "customize", velg så "low-level system settings", velg så "Enable low-level hardware overclocking" og da kun du klokke kortet ditt. Husk på å kjør "Test" funksjonen først og så må trykke på "Save" for å spare innstillingene. Deretter krysser du av "Enable overcloking at Windows startup" for at maskinen skal starte med skjermkortet overklokket. Husk å trykk på "Bruk" før du går ut av programmet. Jeg anbefaler ikke flashing av BIOS/firmware siden dette kan ødelegge kortet ditt samt at du mister garantien. Jeg har sett mange "Guides" som beskriver "flash ditt kort til XT!!! " men det anbefaler jeg ikke siden et vanlig 9600/9600Pro kort har ikke de funksjonene som skal til for at flashen skal være vellykket (ingen temp. sensor), flashing av vanlig ATI kort til XT versjon kan medføre at kortet blir for varmt og da ryker både kortet og garantien. Jeg anbefaler deg til å laste ned manual til Rivatuner siden dette er et meget godt klokke/tweake prog. med mange muligheter, du kan f.eks. lage egne spillprofiler hvor du kan tilpasse kortets ytelse/oppførsel til hvert enkelt spill. Lenke til kommentar
DC++_? Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Garantien går vel bort bare man klokker vel? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Garantien går vel bort bare man klokker vel? Det gjør den men det behøver ikke servicepersonalet å få greie på... Flasher du BIOS/firmware så kan serviepersonalet finne ut av det. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 sier meg enig med norrick, men et litt mer bruker-vennlig program som har samme funksjoner som Riva Tuner er ATItool. Altså et ekslusivt cloke program til ATI kort. funker her..! Lykke til;) Lenke til kommentar
scoot Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Jeg vil anbefale Rivatuner som er et av de beste klokke/tweakprogrammene på markedet.Installer som vanlig, kjør prog. og trykk på "customize", velg så "low-level system settings", velg så "Enable low-level hardware overclocking" og da kun du klokke kortet ditt. Husk på å kjør "Test" funksjonen først og så må trykke på "Save" for å spare innstillingene. Deretter krysser du av "Enable overcloking at Windows startup" for at maskinen skal starte med skjermkortet overklokket. Husk å trykk på "Bruk" før du går ut av programmet. Jeg anbefaler ikke flashing av BIOS/firmware siden dette kan ødelegge kortet ditt samt at du mister garantien. Jeg har sett mange "Guides" som beskriver "flash ditt kort til XT!!! " men det anbefaler jeg ikke siden et vanlig 9600/9600Pro kort har ikke de funksjonene som skal til for at flashen skal være vellykket (ingen temp. sensor), flashing av vanlig ATI kort til XT versjon kan medføre at kortet blir for varmt og da ryker både kortet og garantien. Jeg anbefaler deg til å laste ned manual til Rivatuner siden dette er et meget godt klokke/tweake prog. med mange muligheter, du kan f.eks. lage egne spillprofiler hvor du kan tilpasse kortets ytelse/oppførsel til hvert enkelt spill. "customize", velg så "low-level system settings", velg så "Enable low-level hardware overclocking" får ikke endra til Enable Low-Level hardware overklocking jeg =( Endret 18. mars 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
Endre Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Garantien går vel bort bare man klokker vel? Nei, det gjør den ikke, det gjelder også CPU-er, hovedkort og minnebrikker. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Garantien går vel bort bare man klokker vel? Nei, det gjør den ikke, det gjelder også CPU-er, hovedkort og minnebrikker. Øhh joa, garantien frafaler hvis man cloker. Det er policy'en til de fleste data-butikker (har enda ikke hørt om en som dette IKKE gjelder) for eks PS-data. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Øhh joa, garantien frafaler hvis man cloker. Det er policy'en til de fleste data-butikker (har enda ikke hørt om en som dette IKKE gjelder) for eks PS-data. Ok, spør man produsenter/forhandlere rett ut vil de sikkert si at garantien frafaller. Men tenk praktisk, det er jo ikke mulig å oppdage, dermed består garantien. Jeg skal ikke si noe sikkert om annen hardware, men med minnebrikker er det i alle fall slik at garantien gjelder så lenge man holder seg innenfor spenningen produsenten spesifiserer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå