Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kvalito->MTUlink og bindingstid

Anbefalte innlegg

Jeg beklager hvis dette har blitt svart på tidligere (jeg fant det ikke)

Jeg bestilte ADSL fra Kvalito i November, og bandt meg i den forbindelse til det firmaet i 12 måneder. Som mange har fått meg seg gikk Kvalito konkurs nylig, og boet ble kjøpt opp av MTUlink, som da også "tok over" Kvalitos kunder.

Det jeg lurer på er om jeg er om bindingstiden jeg hadde med Kvalito fortsatt er gjeldende etter deres konkurs ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ser ut som bindingstiden gjelder, du er oppkjøpt av MTULink, og så lenge du ikke har i kontrakten din at bindingstiden kan brytes ved konkurs, er du dessverre som MTULink-kunde å regne frem til desember.

Svjv oppheves kontrakter ved konkurser så jeg ville nok ha undersøkt saken.

Lenke til kommentar

Bindingstiden med Kvalito opphørte da Kvalito gikk konkurs. Har du inngått avtale med A trenger du ikke å akseptere B som avtalepart selv om A går konkurs. Rettslig sett er forholdet til MTUlink at de tilbyr deeg å videreføre kundeforholdet. Du står fritt til å avslå dette. Poenget til MTUlink er at de regner med at kundene ikke vil ta bryet med å bytte leverandør.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

For min del har jeg overhodet ikke fått noen annen informasjon fra MTULink annet en den som ligger tilgjengelig på www.mtulink.no. Jeg har ihvertfall ikke tegnet noen ny kontrakt med MTUlink etter at Kvalito gikk konkurs.

Jeg får sende MTUlink en mail, jeg er egentlig ikke så misfornøyd med tjenesten, den har blitt merkbart bedre etter at de overtok etter Kvalito. Likevel er det fristende å hoppe på Telenor igjen nå som de endelig fjernet "kvotene", samt satte opp hastigheten.

Lenke til kommentar

Vær forresten oppmerksom på at dersom du forholder deg som om du har akseptert den nye leveranøren over en viss periode, vil en kunne hevde at du har bundet deg til denne leverandøren. Dersom du f.eks. får ADSL fra den nye leverandøren over en lang periode vil du ikke kunne nekte å betale regningen. Da måtte du ha protestert innen rimelig tid. En annen sak er at bindingstid opp mot Kvalito ikke kan innfortolkes i en slik ny avtale som er kommet i stand ved passivitet fra din side.

Lenke til kommentar

Dette er en sak med mange vinkler.

Skal man se rett på det ville alle ha mistet forbindelsen den

dagen kvalito gikk konkurs. Og folk ville ikke fått det kvartalet

de hadde betalt for. Men siden mtulink overtok kundemassen

slapp folk å betale for det kvartalet 2 ganger. Dvs at mtulink

har "lagt ut" penger for den perioden kvalitokundene mistet.

Men jeg vil tro at bindingstiden ikke er gyldig lenger, men

at du må forholde deg til mtulink sine regler for oppsigelse.

Men når det er sagt så opererer mtulink ikke med bindingstid.

Lenke til kommentar

Jeg er en eks Kvalito kunde som nå forsøker å si opp abonnementet mitt.

MTUlink krever et oppsigelsegebyr på 1295 forde jeg sier opp før bindingstiden er gått ut.

ADSL ble installert 11 Januar og jeg har enda ikke betalt første regning for perioden 11.01 til 11.04 på grunn av at kvaliteten på linja er meget dårlig.

Linja ble kjøpt for at jeg skulle kunne koble meg til firma systemer i England (Outlook Web access, litt Citrix og whiteboarding) men det har aldri vært mulig. På grunn av korte perioder med veldig stor latency på linja så mister jeg kontakten 5-7 ganger i løpet av en typisk periode fra 8-12 om formiddagen. Dette er i tillegg til de mange nettverks avbruddene siden 18 Februar.

Ifølge MTU link så er jeg fortsatt bundet til kontrakten med Kvalito forde Kvalito IT Oslo AS ble aldri slått konkurs, det var kun Kvalito IT AS, derfor løper avtalen min som før.

Er det noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar

Veahøgger: Hvem er kontraktsmotpart? Kvalito IT AS eller Kvalito IT Oslo AS?

Dersom det er Kvalito IT Oslo AS kan Kvalito IT Oslo AS fastholde kontrakten. Se da i vilkårene om du har akseptert at de kan overdra avtalen til et annet selskap (MTU Link) uten ditt samtykke. Dersom du ikke har akseptert dette, kan MTU link eller ikke kreve at du forholder deg til en bindingstid som avtalt med Kvalito IT Oslo AS. Dersom du har akseptert overdragelse av avtalen, kan du uansett kreve heving av avtalen dersom produktet ikke leveres som avtalt (og dette representerer et vesentlig kontraktsbrudd).

Dersom det er Kvlito IT AS som er motpart (dvs. de som gikk konkurs), trenger du ikke å forholde deg til oppsigelsestid overfor MTU link.

Endret av roolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...