Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Help - installering av Teles 16.3C ISDN kort

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med dette kortet her?

Jeg har installert driverene, pluss at jeg har fulgt anvisningene som ligger på http://www.online.no

Men når jeg rebooter maskinen, så får jeg til beskjed om at Teles ikke kunne laste inn alle driverene, og at ISDN kortet ikke har fått tildelt Resources.

Men hvordan i all verden skal jeg konfigurere IRQ/DMA til dette kortet, det er jo plug&play(pray).

Det eneste jeg kan tenke meg er å konfigurere i BIOS`en og "force" at ISA skal få tildelt en gitt IRQ/DMA, er det noen som har forslag?

Teles 16.3C IDSN Plug&Play (ISA utgave) (ikke spør meg, det fulgte med maskinen, det funket til jeg formaterte maskinen.

Intel Pentium 3, 5xx MhZ

Award Bios

Er det noen som har samme bios som har løst dette problemet som kan hjelpe meg?

Som sagt jeg har ikke problemer med program varen, det er kun IRQ/DMA som er problemet...

ISDN kortet velger hele tiden å bruke IRQ: 11, når jeg ser på Device Manageren, så er denne ledig, og det ser ut til at både I/O 180,280 og 30 er ledig...

Frankey

Kr.sand

[ Denne Melding var redigert av: frank_jarle på 2002-03-25 00:50 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å herregud mann, du gir meg marerittaktige flashbacks. Ta sporenstreks og pælm det fordømte TeleS-kortet dit peppern gror. Det er det verste sammensurium av silisium jeg har vært borte i, og jeg har lekt med NICs fra en annen tidsalder (det sier litt).

Mitt kort insisterte på å bli innstallert under Win95 først, for så å bli gradvis oppgradert til Win98SE. Noe annet OS eller annen rekkefølge resulterte i ett stk ikke-fungerende TeleS-kort. Jeg håper noen brenner i helheim for å ha prakket på uskyldige kunder noe slik djevelskap.

Lenke til kommentar

jeg fikk endelig til ISDN kortet, for noe møl >:-)

Heldigvis så er det ikke min maskin, men min svoger...

JEg hoppet rett fra analog modem til bredbånd, så jeg fikk ikke md meg ISDN delen...knota et par timer gitt *ler*

Frankey

Kr.sand

BTW: JEg lurte litt på instillingene til ISDN kortet.

JEg har ikke maskinen forran meg akurat nå, men det er vel en plass hvor man skal spesifisere sitt telefon nr? Hvilket nummer er best, det vanlige nummeret, eller det som man surfer ut ifra?

Jeg la også merke til at det var en plass hvor man kunne spesifisere 2 telefon nummer, er dette en til hver B-kanal?

Lenke til kommentar

For ca. 2-3 år siden var drivere til TeleS helt forferdelige, men jeg har brukt TeleS-kort både under 95, 98, 98SE, ME, 2000, XP og det har fungert strålende. Har man driverfilene, så er det bare å kjøre den. Så tar man "add hardware", finner driverne som har blitt "unzippa".

Så skulle alt være i orden. Har fått ADSL og har ikke ISA-port på hovedkortet, men det var aldri noe feil på TELES-kortet hvertfall...

bertie

Lenke til kommentar

jeg fikk fikset alt til slutt....Den første feilen var at Jeg på ingen måter hadde mulighet til å stille på Resources på Teles kortet, den "tab`en" var borte vekk, jeg la bare windows inn igjen, da funket det som olja smør :wink:

BTW: takker for all hjelpen

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...