Gå til innhold

En fyr som selger OpenOffice på QXL...


bazzo

Anbefalte innlegg

Som mange har sagt før, dette er fullt lovlig så lenge han vedlegger kildekoden.

Han kan t.o.m. ta så mye betalt, som han bare ønsker, selv om ingen vil kjøpe en CD med OO for 250 kr (ingen vel vitende person vaffal). Han kan også lage en egen papirmanual på norsk, med bilder, fint innbundet, i en fin eske med trykk, og ta det han ønsker for en slik pakke. Fri programvare gir muligheter for menigmann! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GPL gir så vidt jeg vet tillatelse til dette. Selv sitter jeg på ISDN, og hadde ikke hatt noe i mot å betale en LITEN sum for en distro etc.

 

Nå har jeg heldigvis venner med bredbånd og brenner, men...

 

Bryter RedHat, MDK, og SuSe også loven da? De selger jo også ting som er GPL...

 

Det å få OO, linuxdistroer etc. ut i butikkene kan da umulig være negativt.

Lenke til kommentar
GPL gir så vidt jeg vet tillatelse til dette. Selv sitter jeg på ISDN, og hadde ikke hatt noe i mot å betale en LITEN sum for en distro etc.

 

Nå har jeg heldigvis venner med bredbånd og brenner, men...

 

Bryter RedHat, MDK, og SuSe også loven da? De selger jo også ting som er GPL...

 

Det å få OO, linuxdistroer etc. ut i butikkene kan da umulig være negativt.

Håper det var et retorisk spørsmål siden det er svart på flere ganger :)

Lenke til kommentar
Flyttes til riktig plass.

Er du så sikker på at det er riktig plass, da? Openoffice kan kjøres på flere OS, og om det kan selges eller ei har vel fint lite med Linux/Unix å gjøre.

Jeg vil ta det som et komplement at den ble flyttet hit, ettersom han antok at hvis det er noen som kan lisenser så er det *nix folka.

Lenke til kommentar
Flyttes til riktig plass.

Er du så sikker på at det er riktig plass, da? Openoffice kan kjøres på flere OS, og om det kan selges eller ei har vel fint lite med Linux/Unix å gjøre.

Jeg vil ta det som et komplement at den ble flyttet hit, ettersom han antok at hvis det er noen som kan lisenser så er det *nix folka.

Så hvis du hang på amotor forumet, ville du tatt det som et kompliment?

Lenke til kommentar

Så hvis du hang på amotor forumet, ville du tatt det som et kompliment?

Hold deg til emne er du snill.

 

Og dette var en feilflytt ja. Skulle ligge under programvare som den gjør nå og ikke Linux/unix. Trykkfeil fra min side. Beklager.

Endret av B|Real
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...