Rafi Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hei ! Fortiden holder jeg på med ms access og møter på begrensninger der i "ferdige funksjoner" og har derfor tenkt å lære meg .net programmering eller VB programmering. Hva vil dere anbefale av lærebøker ? Trenger jeg å lære meg både .net og VB ? Det jeg typisk vil bruke er grunnlagsdata fra andre programmer for å lage en database som skal benyttes for rapporter i forskjellige former. Håper på snarlig svar. Mvh Rafi Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 For det første: .NET er ikke direkte et språk, men et rammeverk som er felles for flere forskjellige programmeringsspråk.. deriblant VB.net. Er du ukjent med programutvikling kan du med fordel starte med introduksjonsbøker til språket (typisk noe osm SAMS TEACH YOURSELF VB.net in 21 days eller noe). Har du innsikt i hvordan programmering fungerer bør du velge en bok som går dypere inn i programmeringsspråket, programmeringsmønstre o.l. Uansett hvilket av alternativene du velger så vil du nesten garantert få eksempler på hvordan benytte databaser... En bokserie jeg kan anbefale er Deitel & Deitel serien, for å få mest ut av denne boken bør du ha noe programmeringserfaring før du begynner..... JD Lenke til kommentar
Rafi Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Hei ! Hjertlig takk for responsen Mvh Rafi Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hvordan i all verden kan du anbefale noe som "SAMS TEACH YOURSELF VB.net in 21 days"? For det første ville jeg ikke anbefalt SAMS i det hele tatt, og langt ifra den serien av bøker iaff. Søk deg litt rundt på nettbutikker. F.ex. Deitel & Deitel lager gode bøker. (tror de iaff har en C#.NET bok). enkle og gode nybegynnerbøker, samt gode som oppslagsverk senere. med gode eksempler og forklaringer. Lykke til Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 O'Reilly har og kjempebra bøker. Viss du har programmeringspraksis fra før trur eg du skal komme langt med desse bøkene: ASP.Net In a Nutshell, VB.Net/C# In a Nutshell/Programming VB.Net/C# og ADO.Net In a Nutshell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå