Create-IT Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hei på dere!! Finnes det en funksjon i ASP som sletter et bestemt tegn fra en streng? Eks.: strNyStreng = funksjonSomSletterTegn(strStreng, ".") Mener jeg har brukt det før, men kommer ikke på hva funksjonen heter. Setter kjempepris på hjelp!!! Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 NyStreng=replace(GammelStreng,".","") Denne funskjonen bytter ut punktum med "" (blankt) Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 viss det er fleire tegn som skal slettast/byttast, kan det vere lurt å lage din eigen funksjon: <% Function ReplaceCharacters(strText) 'Der strText er den teksten du skal slette/bytte ut tegn i strText = "" & strText & "" 'Grunnen til at eg brukar "" rundt er at uten kan det bli feil 'Lag ei slik linje for kvart tegn du skal slette/bytte ut strText = Replace(strText, "&", "&") 'Byttar ut & med & strText = Replace(strText, vbCrLf, "<br />") 'Byttar ut vbCrLf (ny linje i tekstboks) med <br /> strText = Replace(strText, " ", " ") 'Byttar ut mellomrom med 'Send resultatet tilbake ReplaceCharacters = strText End Function %> strNyStreng = ReplaceCharacters("Tekst som skal forandrast") Lenke til kommentar
Create-IT Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Tusen takk til begge to!! Dette er kjempeflott!! Akkurat hva jeg trengte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå