Gå til innhold

Tror skjermkoret er for svakt,for Battlefield

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Battlefield Vietnam nå. Gledet meg skikkelig til å prøve det. Skuffelsen ble stor da bilde var mer hakkete enn jevn. Lyden var også før grafikken. Jeg mistenker at skjermkortet mitt har skylden, uten å være sikker. Jeg har et Gainward GeForce4 Ti4200-8X 128M 3,6ns Ultra/650-8X skjermkort som vel skal holde? Jeg har også en LCD skjerm som sikkert ikke er av de beste; Fujitsu Siemens 19" LCD X19-1 men den skal vel ikke legge noen demper på grafikken?

Er det noen som kan anbefale meg noen skjermkort å kjøpe, da jeg har så og si null greie på dette..

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvaslags cpu og ram har du?

BF er veldig cpu intensivt under load i hvertfall, og jeg vet en kompis av meg oppgraderte fra xp2100+ til xp2500+ og fra 512mb ram til 1024mb ram. Og da kom fps og flyten i grafikken med dette. Han har ti4600 kort. Vanskelig og si om det er bare skjermkortet som er problemet ditt når du ikke sier resten av specsen din.

Lenke til kommentar

med andre ord har du 1GB minne? Jeg skjønner ikke hvorfor du har problemer med hakking på BF:V da... du har specs som minner mistenklig mye på mine... og jeg har ikke problemene... har du installert de nyeste driverene fra Nvidia?

Til slutt kan du kanskje slå av litt på texture kvalitet osv... jeg vet ikke helt da...

(Forresten så er grafikkmotoren skrevet om siden BF1942, og den krever mer når du er i nærheten av hus, biler/tankser/fly/osv. ... men det er jo bare cpu den trekker da...)

Lenke til kommentar

Hvis du går på nvidia.com og trykker på downloads -> drivers -> windowsxp osvosv, så får du versjon 53.03 .. dette er FEIL versjon, disse fungerer dårlig på BF:vietnam ... du må få tak i nyeste nvidia FORCEWARE drivere ...

jeg hadde 53.03 .. da klikket det tilogmed, men nå fungerer det fint,

jeg har dårlige specs og et MSI ti4200 4xAGP ...

her får du tak i nyeste forceware drivere:

http://download.guru3d.com/detonator/

lykke til ;-)

mvh Jørgen.

Lenke til kommentar

Jeg brukte et GF4 MX440 64MB onboard skjermkort her om dagen uten problemer, har 1Gb pc2700 minne, xp 2500, onboard lyd og et MSI K7N2G-L hovedkort.

(Mitt gamle 9700 Pro kort tok fyr.... :thumbdown: og nå har jeg et 9800 Pro kort.. :thumbup: )

Så skjermkortet ditt trur jeg ikke det er noe problem med.

Det var forresten med de nye nVidia driverne.

Edit: Litt sent ute.

Endret av Pcdude
Lenke til kommentar
Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533

Asus P4S8X/LAN/S-ATA Hovedkort S478/P-4

DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5 (2 stk.)

PC2100 minne er vel en ganske stor flaskehals da.

Mener du 2x256MB eller 2x512MB

Minnet vil ikke være noen flaskehals med mindre han bestemmer seg for å overklokke.

cpu'en hans kjører på 133mhz bus, det er det samme som minnet hans kjører på.

Lenke til kommentar
Puh.... Det funket bra med en ny driver. Ikke noe hakk, alt er bare jevnt og fint. Så enkel løsning..

Takk for hjelp!!

flott det fungerte... og for å si det sånn, dere som hele tiden maser om nytt skjermkort når noen sier at det lagger eller hakker, det er faktisk ikke nødvendig med ett 9800Pro på dagens spill, så lenge man ikke skal kjøre maks grafikk MED AA osv. Som jeg selv skrev lenger opp (eller så var det i en annen post), jeg kjører Ti4200 (riktignok blodtrimma) på 1600x1200 med full grafikk på (uten AA) og det funker fint...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...