Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskort problemer!

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har noen problemer med nettverks kortet mitt. (3Com)

Jeg får pinget kortet, men i ipconfigen står det at kabel er frakoblet.. Hva er det som kan være galt? Nettverks kontakten (rx45) og utp kabelen er det ikke noe i veien med..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo!

Jeg har noen problemer med nettverks kortet mitt. (3Com)

Jeg får pinget kortet, men i ipconfigen står det at kabel er frakoblet.. Hva er det som kan være galt? Nettverks kontakten (rx45) og utp kabelen er det ikke noe i veien med..

Test det i en annen PC, dette er et tegn på at kortet er defekt men det kan jo også være driverfeil. Har du sjekket kabelen i en annen PC?

Lenke til kommentar
Ikke for å være spydig, men er kabelen plugget i noe i andre enden? :)

hehe, morsom du.... Ja faktisk så er den plugget i, i andre enden også. Er jo ikke helt teit heller. Men jeg er mer ute etter hvorfor og hva som kan ha skjedd med kortet? Kortet virker funksjonabelt helt fram til I/O kretsene..

Lenke til kommentar
Du skriver lenger opp at du har testet på en annen PC, men jeg fikk ikke klart for meg om du testet nettverkskortet eller kabelen på den andre PC-en?

Jeg har både testet nettverkskortet og kabelen på en annen pc. Kabelen var helt i orden, mens nettverks kortet får nøyaktig samme feilmelding.

Lenke til kommentar
Hvilket operativsystem er det snakk om? Har du installert nyeste driver for kortet? Har det fungert før på samme PC med samme operativsystem?

Windows 2000, alle drivere installert, men kortet har ikke funket i maskinen før. (Fant et gammelt kort...) Tenkte hvis noen visste spesifikt hva som var feil, så kunne jeg fikse det.. (hvis det bare er en IC eller noe som er defekt, så jeg bare kunne lodde på en nye en..)

Lenke til kommentar
Tenkte hvis noen visste spesifikt hva som var feil, så kunne jeg fikse det.. (hvis det bare er en IC eller noe som er defekt, så jeg bare kunne lodde på en nye en..)

Dette må være litt av et kort i og med du ønsker og skaffe deler og reparere det.

Skal noen vite hva som er feil må de jo feilsøke det skikkelig, dette er neppe så generlt av noen ut av denne feilbeskrivelsen kan si bytt ditt og datt.

Hoved-IC er vel laget av 3com og denne får du neppe tak i uansett.

Lenke til kommentar

Du må installere drivere for Windows 2000 hvis det er et "høvelig" nytt nettverkskort, da kort produsert etter Windows 2000 kom (som tross alt er 4-5 år siden nå) ikke ligger inne med ordentlige drivere i Windows 2000. Har selv opplevd problemer med 3Com kort som ikke har funket skikkelig i Windows 2000 før man har installert nyeste drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...