Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan "mappe" en disk over internett?

Anbefalte innlegg

Etter mye frem og tilbake har eg kjøpt konto hos xmac.no pga kjempe service fra xmac sin side!! :)

Nok om det, det som er poenget er at jeg vil gjerne mappe min ftp konto hos dem til en ekstra harddisk på pc'en min. Men får ikke dette til...?

Den ligger under nettvers steder, men vil gjerne ha den til å vise under min datamskin. Derfor prøver jeg mappe funksjonen, noe som ikke var så lett som jeg hadde forestilt meg.

Noen som har erfaring med dette??

Takk for tips!

Compac

Endret av Compac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ftp-klient-program som kan integreras i Windowsen din, så du kan få opp ftp-mapper som stasjonsbokstaver.

Eg trur at den fulle utgåva av WS FTP kan dette, men eg huskar ikkje heilt...

Men tenk deg litt om då!?!

Er ikkje dette litt pirk? Du finn ftp-området gjennom mine nettverkssteder i Windows, og kan vel ganske greit slå deg til ro med det?

Normalt bruker vi ftp-klient-programvare eller ftp i eit Ledetekstvindauge, når vi vil ha filer til eller frå ein ftp-server. Skal du integrera denne tilgangen rett i Windows, får du ofte litt problem. Husk at mellom Windows og ftp-serveren er det ganske mykje som skjer... Windows får ofte hikke, når ei linje har ustabil yteevne. Her gjer dedikerte ftp-klientar ein mykje betre jobb!

Lenke til kommentar
Men tenk deg litt om då!?!

Er ikkje dette litt pirk? Du finn ftp-området gjennom mine nettverkssteder i Windows, og kan vel ganske greit slå deg til ro med det?

jo det er sikkert litt pirkete.. Men det skal brukes av flere "amatører" og jeg tengte jeg skulle gjøre det så enkelt så mulig.! :cool:

Men litt anna ting, er det mulig og vise mine nettvers steder under min datamaskin?

Altså:

Harddisker

c:\

d:\

Enheter

e:\ CD-rom

f:\ DVD-rom

Nettverks steder

Ftp:\xxx.xxx.xxx

Noe sånn??

Compac

Lenke til kommentar
...

Nettverks steder

Ftp:\xxx.xxx.xxx

Du snakker om å mod'e sjølve Windows?

Kanskje det er enklare å "læra opp" brukarane?

Du får punga ut $40 på dette FTP Desktop-greiene då...

Den derre ftp://user:pass@site fungerer heilt fint!

Eg laga snarvei på desktoppen til ein amatør ein gong, og ba han dobbelklikke på den når han ville hente (get) eller skrive (put) filer til ftp-mappa. Med ftp-tillegget i Internet Explorer, kan du dra og slippe filer rett i mappe-vindue.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...