Gå til innhold

Mini PCI Wireless og Inspiron 4150

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et problem bare.... Jeg har en Inspiron 4150 med trådløst mini PCI som ble levert med maskinen. Jeg har lest på sidene til Dell og snakket med dem på telefon fordi jeg vurderer å bytte ut kortet med et som følger G-standarden.

Det skal gå greit for meg, problemer kan imidlertid oppstå hvis du ikke har trådløst kort fra før... Det er nemlig slik at maskiner som er levert med trådløst kort har en innebygd antenne på venstre siden av maskinen, i følge han jeg snakket med hos Dell har andre maskiner ikke denne antenna... han sa også at det kunne fungere allikevel, men at rekkevidden sannsynligvis ville bli dramatisk svekket...

Uansett ville jeg ta en telefon til Dell, jeg fikk meget god hjelp. Dersom du ønsker deg et G-kort sa han jeg snakket med at selvom det ikke var offisielt testet hos dem så ville Truemobile 1300 og 1400 også fungere i min maskin. Hvis ikke kunne jeg bare sende det tilbake..

(Du må ringe til Dell for å bestille 1300 eller 1400 kortet da disse ikke finnes på reservedellisten til I4150. Dersom du skal ha et B-kort kan du bestille 1150 eller 1180. Uansett er ikke prisene til Dell så avskrekkende på disse kortene, og best pris får du hvis du ringer til dem..)

Lenke til kommentar

Om du ikke har trådløst kort fra før kan du åpne opp mini-pci slotten på undersiden og se om det er to antennekontakter der. Sannsynligvis har den disse kablene der. Både truemoble 1300 og 1400 er gode kort som er wi-fi sertifisert på alle mulighetene de har (1300 er sertifisert på b/g og wpa, mens 1400 er sertifisert på a/b/g og wpa).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tar opp denne tråden igjen fordi jeg har fått ny info og har et spørsmål:

Jeg snakket med en selger hos Dell igjen og han bekreftet at Dell Truemobile 1300/1400 ville fungere i Inspiron 4150, men han mente at antennekablene var for korte fordi tilkoblingspunktene er anderledes på de nye kortene...

Dette kan sikkert stemme, men jeg har søkt litt rundt på nettet, i hovedsak på amerikanske sider, og jeg finner ingen informasjon om at dette er et problem. De steder hvor jeg finner dette kortet for salg står det at det er kompatibelt..

Er det noen som har erfaring med dette kortet? Eller kanskje har forslag til andre kort med G-standard som vil fungere i denne maskinen??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...