Gå til innhold

com port

Anbefalte innlegg

er på utkikk etter en bærbar pc.. i 10000 kr klassen.

Har vert en masse plasser, det som er felles på alle dem jeg har sett på er at com porten er borte...

Noen mulighet å få det på en pc, som fra før ikke har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spurte om det samme for en liten tid tilbake. Fikk da gode svar, men jeg finner ikke den posten igjen, noen har fjernet den. Det finnes usbbokser med comport i. Til deg som lurte på hva den skulle brukes til: GPS. Ledningen til mobilen min bruker også com, hvis man ikke hadde hatt IR

Lenke til kommentar
Hva skal du bruke COM-porten til?

Såvidt jeg vet er det bare GAMMEL hardware slik som gamle modem som benytter slikt.

Tror det finnes USB-til-COM konvertere.

Har iallefall sett USB-til-LPT1(skriver) overgang på Multicom

Feil. De aller fleste av dagens switcher med management f.eks benytter også RS-232 tilkobling (som går via en seriell COM port). Så helt avleggs er det nok ikke enda.

Lenke til kommentar

Eg har samme problemet. Eg prøver å finne nokon som selger pcmcia kort med rs-232, men fåreløpig så har eg ikkje hatt hellet med meg.

Problemet med usb>com er at eldre programm ikkje virker p.g.a. ingen usb støtte/ingen com port drivere. (dei hadde integrert driver direkte mot hw.)

Lenke til kommentar

Min Dell Inspiron 500m har com port. Vet ikke om 510m har det.

Jeg bruker com porten på skolen til å programmere atmel mikroprosessorer.

Tenkte ikke på com port når jeg bestillte pcen, men jeg ble positivt overrasket når jeg så at den hadde det.

Lenke til kommentar

De fleste industrielle instrumenter bruker com-port. Samt GPS'er.

Vil man kommunisere mad andre intrumenter enn typiske datautstyr må man ha com-port enda.

DELL har com på de fleste trur eg.

PÅL

Lenke til kommentar

Eldre program (les: pre win98) og "dårlig" skreve program, har ofte problem med usb>rs-232 adapterer.

Det er p.g.a. at mangen utav programma hadde "innebygd" driver. d.v.s. at dei sendte data rett til comporten. Det fører, desverre, til at dei ikkje kan bruke 'virtuelle' comporter, slik som eit usb>rs-232 adapter er.

Det beste er å bruke eit pcmcia rs-232 kort, eller mekke eit sjølv(enkelte pcmcia modem kor kan ombyggest)

Desverre så er korta "vanskelig" å få tak i, og ganske dyre. (1500+++)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...