petterg Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Har nappa ut pata disker før, det er ikke noe problem så lenge det ikke er skriveaktivitet. Derimot kan det skje litt drit om man kobler til en disk mens maskina står på. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Pass på at det ikke er noe tull med master/slave oppsettet. Boot med en oppstartsdiskett, winxp-cden eller noe, og fiks harddisken. Det skal ikke være noe problem. IDE skal støtte hot-swap, så å nappe ut en disk skal ikke være et problem så lenge den ikke er i bruk. Det er riktig at S-ATA støtter Hot-Swap, men P-ATA gjør ikke det. Bare så det er sagt. Hvilken type disk hadde han?? Skal vi se, det er en gammel HD fra IBM 15 gb. Noen som har lyst på? Nei, den går vel i søppla nå. Ettersom den tydelighvis er "fucka"...! kan forrstn føye til at den ikke blir "funnet" i BIOS verken på min Pc eller n00b'ens. Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 hva med å prøve d mye omtalte "fryseboks trikset". Vet ikke om det hjelper i dette tilfellet, men verdt forsøket. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 hva med å prøve d mye omtalte "fryseboks trikset". Vet ikke om det hjelper i dette tilfellet, men verdt forsøket. Hmm, hva er det? I "alle" mine år som pc-dude har jeg ikke hørt om det? Kan du evt forklare? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Ganske enkelt putte den i fryser'n så den forhåpentligvis får nok kjøling Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Ganske enkelt putte den i fryser'n så den forhåpentligvis får nok kjøling Seriøse svar noen? I så fall, tusen takk Lenke til kommentar
petterg Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Når du har en defekt disk og gjør et forsøk på å få liv i den kan det ikke skje noe værre enn at den forblir defekt. Har du flaks klarer du å få liv i den, nok til å hente ut data til en annen disk. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Kastet HD fra brua i går:p Gitt opp evt "gjenopplivings-forsøk". Takker for alle svar til denne topic'en. Lenke til kommentar
joh-so Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg har to disker. Den jeg booter fra må stå som slave, eller finner ikke maskina noen disker.... Tukle litt med jumper-settinger og se om du ikke finner ut noe... lykke til! Lenke til kommentar
petterg Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Hadde akkurat et lite uhell som endte merkverdig godt: Skulle sette inn en hd i den ene windows maskinina. Trykket Start->Shut down->Shut down. Hørte at noen vifter stoppet, skjermen ble svart et lite øyeblikk før KVM switchen bytta til en annen windows maskin. Kobla til disken ved å føle meg fram (det er for trangt mellom maskinene til at jeg kan se noe). Kikker opp på skjermen, og ser at alle partisjonene popper opp i explorer! Det som altså har skjedd er at jeg har tatt shut down på feil maskin, og montert disken i en maskin som stod på. Windows merka tydligvis at det dukket opp en ny disk og tok seg av mounting, og kjører fortsatt! Tror jeg hadde enormt flaks. Dette skal IKKE prøves igjen. *KVM switcher kan gi fralige situasjoner* Endret 16. april 2004 av petterg Lenke til kommentar
HollowMan Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Litt sent kansje ..... Det kan være selve kontrolleren på disken som er gåen. Har du to like disker, så kan du ta av 'kontroller-kortet' av den som er ok, og sette dette over på den som ikke virker. Starte opp igjen, med litt flaks så kan du få hentet ut dataene. Virker ikke dette så er det bare til å hive driten. Husk å sette tilbake den oke kontrolleren ... Endret 16. april 2004 av HollowMan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Den "kompis/n00b'en" er vel tilfeldigvis ikke deg? Hehe, touche. Samme fyren knertet 3 sapphire-kort Lenke til kommentar
kul_11 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Gjorde det samme med mine hardisker. og fikk samme melding. Jeg tok bare ut ide-kablen fra begge hardiskene startet maskinen og fikk samme melding, så skrudde jeg den av og satte inn kablene igjen. Da funket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå