aog Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) else if (m==1&&d==1) r=[" Jan 1, "+y+" \n Happy New Year! ","","#87ceeb","red"]; Her er et eksempel på meldingen som kommer hvert år den 1.jan. Jeg skal ha en melding som kommer hver første lørdag i måneden.. Har php en from for bokstav eller lignende for dagen lørdag? for da kan jeg jo sette inn: else if (m==1&&d==1) r=["+m+" [lørdag]<=5, "+y+" \n Første lørdag i denne månen! ","","#87ceeb","red"]; Eller? Endret 17. mars 2004 av aog Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Nå skjønte jeg ikke så veldig mye av kodeeksemplene dine i og med at syntaxen og alt det der er helt feil. Med iallfall dette er en måte å gjøre det på: <? $dag = date("m"); // Finner månedens dato. $ukedag = date("w"); // Nummerverdien av ukedagen. 6 = lørdag, 0 = Søndag. if($dag == 6 && $dag <= 7) { echo "Første lørdag!"; } Dette scriptet sjekker om dagen er en lørdag og om det har gått mer enn 7 dager. Er dagen en lørdag og det ikke ahr gått mer enn syv dager, printer den ut "Første lørdag!". Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 <? $dag = date("m"); // Finner månedens dato. $ukedag = date("w"); // Nummerverdien av ukedagen. 6 = lørdag, 0 = Søndag. if($dag == 6 && $dag <= 7) { echo "Første lørdag!"; } En liten feil bare, trur du mener: <? $dag = date("m"); // Finner månedens dato. $ukedag = date("w"); // Nummerverdien av ukedagen. 6 = lørdag, 0 = Søndag. if($ukedag == 6 && $dag <= 7) { echo "Første lørdag!"; } Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Ja, var en liten feil i koden. Lenke til kommentar
aog Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Takker.. Har ikke teste enda.. men det ser rett ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå