Gå til innhold

finner ikke feilen

Anbefalte innlegg

okay gutta boys,,, det kan ikke hvere psu uansett hvordan dere ser på saken,,, siden jeg kom hjem fra hybelen i går og da testa jeg alt utstyret mitt i maskinen til brodern,, han har radeon 9800pro , likedan ram som meg, og makent hovedkort.. han fikk samme feilene som jeg hadde selv om vi bytta komponenter,, vi bytta sjermkort ,, så starta vi opp,, men ingen forandring på feilene,,, vi bytta da ram,, men ingen forandring,, det lyser DRITTHOVEDKORT lang vei.. jeg sier det bare,, at HW.NO ga det møkkakortet 6 av 6 er med helt bak mål innerst inne i rompa på ei gretten ku uforståelig.... har faentameg ikke hat annet en problemer med det hovedkortet,, det som er merkelig er at brodern som har makent hovedkort ,, han har mye av de samme symtomene,,,,, hans maskin tåler ikke at den får over 3 operasjoner som går samtidig,, da klikker sjermen,, da ser det ut som loadingen på gamle spill på commandore64, altså masse streker,, så i dag skrev jeg inn til hovedkort.no og forklarte saken,, jeg spurte om jeg kunne bytte begge hovedkorta mine som er 3 måneder gamle inn i 2 nye pentium 4 cpu's som jeg kunne betale et mellomleg ,, vel det er lov og spørre....... jeg skal ALDRIG ha DFI hovedkort mere,, og helst ikke amd heller,,, jeg hadde pentium 3 650 mhz fra før som jeg bytta inn i den nye her,,, og det var problemer fra første dag,,,, nå neste blir vel p4 3.4ghz extreme som skal KLOKKES ..hehe går ann med vapo

en annen ting,, i asetek sin brukermanual så står det at de annbefaler minimum 320 watt psu på de som har vapochill, og jeg har 350, og den går ikke varm nei,, det er kald og bra luft som kommer ut der......sammtidig så er det slik at hele datan starter ikke samtidig,, det er kun vapochillen som starter først,, den går i ca 1-2 min før resten av datan starter opp,, så da drar den ikke så mye watt,,, starter opp.....så ifølge meg og brodern så er det alt som peker mot hovedkortet siden vi begge har symtomer på samme feil,, han har tillogmed vanlig kjøling og 430 wats psu og bare 1 hd. så han har samme feil som meg med masser av watt på psu til overs , da kan det ikke hvere bare psu,, nei får vel skaffe meg en pentium4 ex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en utvidet styring av dataene til AGP porten .

Skaper problemer på r9800 kort å ha den på .

Faktisk så anbefaler ati kun å benytte fastwrites på 9600 kort .

Du disabler den i BIOS .( er enten av eller på) .

Fastwrites/agp hurtigbuffer e.l .

...

Lenke til kommentar

yepp, den sto på enabled,, skal jeg disable den da? og hva vil da isåfal sje? mister jeg kraft i sjermkortet?,, så en annen ting jeg lurte på,, hva betyr det at thermal thlotling står på 50%? hva er det i det hele tat?

Lenke til kommentar

Tviler egentlig på et noen av dere har problemer med hardwaren.

Tuning av settings er vel mere trolig løsningen for

dere begge .

CPU thermal throttling er bare noe fjas .

CPU reuserer ytelse basert på temp . (slå den av/disable) .

Faktisk slå av/disable alt som har med throttling og spread spectrum .

Dette reduserer ytelsen og er en blokkering av overklokking .

Fastwrites setter du til disabled ( det reduserer ikke ytelsen )

video subsystemet blir stabilisert istedet .

Prøv disse forslagene først og fremst , test litt , og rapporter

tilbake til oss . hm .

.....

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

linser: Vær vennlig å ikke post tre innlegg for en og samme sak. Du trenger ikke først fortelle folk at du skal sjekke opp saken, for så å svare, for deretter å rette på det du skrev i det forrige innlegget. Vi har noe som heter redigeringsknapp.

Lenke til kommentar

Okay administrator beklager det der,, var bare det at vi skrev innleg etter bare noen få min til hverandre,,, uansett

Jeg har skrevet inn til hovedkort.no og forklart saken,, hehe,, fikk lit kjeft siden det kom fran mine ,, ehh,, lit heftige meninger om hovedkortet,, men men, det får gå...

de fortalte at det kansje var 3com nettverkskortet mit som kresja sammen med de 3 innebygte netverkskortene,,, de sa jeg skulle prøve og ta ut alle nødvendige ting av maskinen så jeg fant ut hvilket komponent som var årsaken til problemene,,, men jeg har liten tro på at det er det som er årsaken, siden det er under booting jeg er mest plaget,, den starter bare avogtil,, så jeg syntes det lukter feil på hovedkort eller chippset lang vei,, hva tror dere?

Endret av linser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...