schwenkis Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Lurer på om det er noen som kan forklare meg om jeg kan kjøre XP på "masterhardisken" og 98 som "slave", og isåfall hvordan dette gjøres?? Hvis dette lar seg gjøre, er det slik at jeg kan velge hvilket operativsystem jeg vil bruke i oppstarten?? Grunnen til dette er at XP har en del kompabilitetsproblemer med en del programmer og spill jeg har, og jeg vil derfor kjøre 98 i reserve. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Har du prøvd å kjøre spillene i kompabilitets-modus? Høyreklikk på programmet og velg compability. Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Tror ikke det går å legge inn dual boot uten å først legge inn Win 98. Lenke til kommentar
schwenkis Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 Hva mener du med å legge inn 98 først?? Sier du at jeg må kjøre 98 som "master" og XP som "slave"? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Kan si det slik at det er ett lite hellvette å innstallere Windows 98 etter Windows XP. Søk gjennom forumet, så får du vite hvordan det skal gjøres. Har ikke gjort det selv, men du må reparere XP-innstallasjonen etterpå (evt. reinnstallere XP). Lenke til kommentar
schwenkis Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 Takk for svaret! Skal søke litt i forumet, men kjenner jeg meg selv rett, så tror jeg at jeg driter i hele greia. Gidder ikke knote noe mer!! Lenke til kommentar
jenat66 Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Hvilken disk som er master eller slave har ingen betydning for hvor man plasserer XP/win98. Saken er at for å få win98 inn i oppstartsmenyen til XP, "må" XP innstalleres sist... Noe "borre" helt riktig var inne på. John Erik Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Jeje... kan man ikke ta ett image av "inXPerienced and gullible", innstallere win98, saa opprette imaget og kopiere boot-filene for XP over til root-win98 da? Seff med litt partisjonering da. Erre mulig? Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Glemm slave og master. Legg WIN 98 på slave når du installerer det da vel... hvis det er så viktig.. Så installerer du XP, og det legger seg på den andre partisjonen, (master). Samme hva du installerer først :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå