Gå til innhold

Artifacts v.kjøling

Anbefalte innlegg

Hei.. har et lite problem med at jeg får masse artifacts etter noen timer med spilling.

Jeg har Vannkjøling på både CPU å 3D kort

Jeg installerte V.kjølinga på 3d korte for 3 dager siden,

CPU ligger 38C full med cpu å 3d kort kjøling,,

Jeg har flashet mitt pro kort til XT..

Er dette normalt ? eller KAN det være dårlig kontakt ?

eller?

noen some har en logisk forklaring ?

-Takk :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lavere temperatur gir som regel ulighet for å kjøre fortere uten artifacts. Likevel er det alltid en grense der chippen ikke vil klare mer, uansett hvilken temperatur den får. Det kan være at du rett og slett bare var litt uheldig, ok ikke fikk en chip som tålte TX-hastighet selv ved en slik relativt lav temperatur.

Mulig at minnet ditt ikke klarer å holdre tritt heller. Det hjelper ikke om GPU storkoser seg på 38C, hvis rammen på kortet holder på å brenne opp. Prøv å klokke ned ram-hasigheten på kortet litt, så finner du ut om det er GPU, RAM, eller begge deler som fører til artifactsene.

-Stigma

Lenke til kommentar
Lavere temperatur gir som regel ulighet for å kjøre fortere uten artifacts. Likevel er det alltid en grense der chippen ikke vil klare mer, uansett hvilken temperatur den får. Det kan være at du rett og slett bare var litt uheldig, ok ikke fikk en chip som tålte TX-hastighet selv ved en slik relativt lav temperatur.

Mulig at minnet ditt ikke klarer å holdre tritt heller. Det hjelper ikke om GPU storkoser seg på 38C, hvis rammen på kortet holder på å brenne opp. Prøv å klokke ned ram-hasigheten på kortet litt, så finner du ut om det er GPU, RAM, eller begge deler som fører til artifactsene.

-Stigma

Ok. skal prøve :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...