*Magnus* Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hei.. har et lite problem med at jeg får masse artifacts etter noen timer med spilling. Jeg har Vannkjøling på både CPU å 3D kort Jeg installerte V.kjølinga på 3d korte for 3 dager siden, CPU ligger 38C full med cpu å 3d kort kjøling,, Jeg har flashet mitt pro kort til XT.. Er dette normalt ? eller KAN det være dårlig kontakt ? eller? noen some har en logisk forklaring ? -Takk Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Første bud er å kjøre kortet på default hastighet. Det kan jo rett og slett hende at kortet ikke klarer XT uten artifacts. Videre kan du jo sjekke om det er dårlig kontakt osv. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Hmm.. Er det ikke alle kortene som kan klare XT ? hva om jeg flasher tilbake til Pro å klokker 412/365 da ? eller blir det det samme `? men synes det er rart at jeg ikke skal klare det har: Herules R9800 Pro @XT Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Har du nok luft gjennomstrømming forbi minnebrikkene på skjermkortet ditt ? Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hva er temp på VPU og minnebrikkene ? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 ja.. har nåk luft hmm.. har ikke temp måler på 3d korte men hvis jeg kjenner på kobberen på rammen så er de ikke SÅ varm.. jeg klarer å ha handen der LENGE.. det er ikke så varmt Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Lavere temperatur gir som regel ulighet for å kjøre fortere uten artifacts. Likevel er det alltid en grense der chippen ikke vil klare mer, uansett hvilken temperatur den får. Det kan være at du rett og slett bare var litt uheldig, ok ikke fikk en chip som tålte TX-hastighet selv ved en slik relativt lav temperatur. Mulig at minnet ditt ikke klarer å holdre tritt heller. Det hjelper ikke om GPU storkoser seg på 38C, hvis rammen på kortet holder på å brenne opp. Prøv å klokke ned ram-hasigheten på kortet litt, så finner du ut om det er GPU, RAM, eller begge deler som fører til artifactsene. -Stigma Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Lavere temperatur gir som regel ulighet for å kjøre fortere uten artifacts. Likevel er det alltid en grense der chippen ikke vil klare mer, uansett hvilken temperatur den får. Det kan være at du rett og slett bare var litt uheldig, ok ikke fikk en chip som tålte TX-hastighet selv ved en slik relativt lav temperatur. Mulig at minnet ditt ikke klarer å holdre tritt heller. Det hjelper ikke om GPU storkoser seg på 38C, hvis rammen på kortet holder på å brenne opp. Prøv å klokke ned ram-hasigheten på kortet litt, så finner du ut om det er GPU, RAM, eller begge deler som fører til artifactsene. -Stigma Ok. skal prøve Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Ok. skal prøve Hvis det er RAM som viser seg å være problemet, så kan noen enkle (og billige) alu/ el. kopper ramsinks være alt du trenger. Eksempel: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CRCU01E1 Lykke til! -Stigma Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Jau. funket som ****** takker Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Gald to be of help -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå