stian-hg Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg ville ha kjøpt med 4 stk kabinett vifter Til hva ?? Dette lurte jeg også på? Lønner det seg med 4 kabinettvifter? Klart det gjør det hvis du vil ha god kjøling og samtidig lite støy. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Nå, hvordan ser dette ut? Her er valgene mine: Hovedkort: Asus K8V Deluxe ATX Hovedkort Socket 754 Prosessor: AMD Athlon64 XP3200+ 2.0GHz HT Socket754, 1MB Cache, Boxed DVD-spiller: Plextor DVD-ROM 16X RAM: Corsair 1024MB DDR PC3200 Value Select Hardisk: Western Digital 250GB Caviar IDE HD, 7200RPM, 8.9ms, 8MB cache, ATA-100 Floppy: Sony Diskettstasjon 3.5" 1.44MB Skjermkort: Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256MB Vifte 80x80: Thermaltake vifte, 80mm Kabinett: Skyhawk Miditower, Aluminium, m/vindu Strømforsyning: MIST, 430W, ATX12V, Sort * Jeg har tastatur, mus, DVD-spiller (CD-spiller), og Windows fra før Dette begynner å se bra ut! Noe jeg bør eller MÅ endre på? Passer prosessor, hovedkort og RAM sammen? Takk Lenke til kommentar
am3k Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Ser bra ut. Mulig at du kan spare noen kroner ved å kjøpe 9800 og flashe det til XT se HER. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Velg AMD 64, mindre temp utvikling og bedre ytelse for noen.. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg ville ha kjøpt med 4 stk kabinett vifter Til hva ?? Dette lurte jeg også på? Lønner det seg med 4 kabinettvifter? Det er jo kjekt med god lufttilførsel, og jeg vil anbefale 4 stk, to bak, en til HD og en på sidedøra. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Da er den bestillt! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Da er den bestillt! Håper du får en fin tid foran pcen i fremtiden da Lenke til kommentar
am3k Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Er litt missunelig jeg Bestille en til meg og? :yes: Lenke til kommentar
simenss Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Er litt missunelig jeg Bestille en til meg og? :yes: Du skal få en når jeg tjener min første million! Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg ville ha kjøpt med 4 stk kabinett vifter, og valgt WD eller Seagate istede for Maxtor. Hva er det med folk og alle disse viftene?? Greit om man klokker, men til vanlig bruk syns jeg støy er viktigere en veldig lav temp.... Kjører selv Cooler Master Aero 7 Lite på laveste hastighet + 120mm viften i strømforsyningen (Aopen 600B kab. med Fortron Source). Da ligger min Athlon XP 2400+ (som er en generelt varm modell..) på ca 50-55gr. (avhengig av bruk) og hovedkortet på ca 35gr. Dette mener jeg er helt akseptabelt for AMD. For stille systemer er mitt råd å styre unna Maxtor (og i enkelte tilfeller WD). Seagate har OK lydnivå. Personlig mener jeg Hitachi er klart stillest, og har likevel OK ytelse (Har en 160GB S-ATA, 8MB) Tenk på at du kanskje skal sitte ved PCen når du ikke spiller også, da er det bra å ikke få hodepine etter 5 minutter... Det beste er kanskje å ha endel vifter med regulering... Lykke til med byggingen... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg ville ha kjøpt med 4 stk kabinett vifter Til hva ?? Dette lurte jeg også på? Lønner det seg med 4 kabinettvifter? Klart det gjør det hvis du vil ha god kjøling og samtidig lite støy. Hvor skal du plassere alle viftene da?? Se på kabinettet! Er du oppmerksom på at serievifter ikke øker luftmengden? Hvis du har vifter som "blåser inn" på ditt eget kabinett vil jeg anbefale at du fjerner dem. De står bare og bråker og "Wind-miller" (blir dratt rundt av vindmølleeffekt) alikevel... Vindmølleeffekt bremser som kjennt luftstrømmen. Så vil jeg be om at du ikke gir flere vrangforstillinger. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg syns du burde gå for AMD64 (mer fremtidsrettet ved tanke på 64bit) og S-ATA disk isteden. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg ville ha kjøpt med 4 stk kabinett vifter Til hva ?? Dette lurte jeg også på? Lønner det seg med 4 kabinettvifter? Klart det gjør det hvis du vil ha god kjøling og samtidig lite støy. Hvor skal du plassere alle viftene da?? Se på kabinettet! Er du oppmerksom på at serievifter ikke øker luftmengden? Hvis du har vifter som "blåser inn" på ditt eget kabinett vil jeg anbefale at du fjerner dem. De står bare og bråker og "Wind-miller" (blir dratt rundt av vindmølleeffekt) alikevel... Vindmølleeffekt bremser som kjennt luftstrømmen. Så vil jeg be om at du ikke gir flere vrangforstillinger. Jeg tok det som en selvfølge at kabinettet hadde plass til 4 kabinettvifter når John Kåre foreslo å ha det i starten av tråden. Så lenge "ut-viftene" klarer å håndtere samme luftmengde som "inn-viftene" og motsatt, så har man jo en ideell luftstrøm. 4 kabinettvifter vil jo kunne håndtere større luftgjennomstrøm enn 2, derfor foreslo jeg 4 kabinettvifter. Har forresten flere vrangforestillinger, men de får vi ta en annen gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå