Gå til innhold

Bygge egen AMD64

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå, hvordan ser dette ut?

Her er valgene mine:

Hovedkort: Asus K8V Deluxe ATX Hovedkort Socket 754

Prosessor: AMD Athlon64 XP3200+ 2.0GHz HT Socket754, 1MB Cache, Boxed

DVD-spiller: Plextor DVD-ROM 16X

RAM: Corsair 1024MB DDR PC3200 Value Select

Hardisk: Western Digital 250GB Caviar IDE HD, 7200RPM, 8.9ms, 8MB cache, ATA-100

Floppy: Sony Diskettstasjon 3.5" 1.44MB

Skjermkort: Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256MB

Vifte 80x80: Thermaltake vifte, 80mm

Kabinett: Skyhawk Miditower, Aluminium, m/vindu

Strømforsyning: MIST, 430W, ATX12V, Sort

* Jeg har tastatur, mus, DVD-spiller (CD-spiller), og Windows fra før

Dette begynner å se bra ut! Noe jeg bør eller endre på? Passer prosessor, hovedkort og RAM sammen? Takk :)

Lenke til kommentar
Jeg ville ha kjøpt med 4 stk kabinett vifter, og valgt WD eller Seagate istede for Maxtor.

Hva er det med folk og alle disse viftene??

Greit om man klokker, men til vanlig bruk syns jeg støy er viktigere en veldig lav temp....

Kjører selv Cooler Master Aero 7 Lite på laveste hastighet + 120mm viften i strømforsyningen (Aopen 600B kab. med Fortron Source). Da ligger min Athlon XP 2400+ (som er en generelt varm modell..) på ca 50-55gr. (avhengig av bruk) og hovedkortet på ca 35gr. Dette mener jeg er helt akseptabelt for AMD.

For stille systemer er mitt råd å styre unna Maxtor (og i enkelte tilfeller WD). Seagate har OK lydnivå. Personlig mener jeg Hitachi er klart stillest, og har likevel OK ytelse (Har en 160GB S-ATA, 8MB)

Tenk på at du kanskje skal sitte ved PCen når du ikke spiller også, da er det bra å ikke få hodepine etter 5 minutter... Det beste er kanskje å ha endel vifter med regulering...

Lykke til med byggingen...

Lenke til kommentar
Jeg ville ha kjøpt med 4 stk kabinett vifter

Til hva ?? :scared:

Dette lurte jeg også på? Lønner det seg med 4 kabinettvifter?

Klart det gjør det hvis du vil ha god kjøling og samtidig lite støy.

Hvor skal du plassere alle viftene da?? Se på kabinettet! Er du oppmerksom på at serievifter ikke øker luftmengden? Hvis du har vifter som "blåser inn" på ditt eget kabinett vil jeg anbefale at du fjerner dem. De står bare og bråker og "Wind-miller" (blir dratt rundt av vindmølleeffekt) alikevel... Vindmølleeffekt bremser som kjennt luftstrømmen.

Så vil jeg be om at du ikke gir flere vrangforstillinger. :green:

Lenke til kommentar
Jeg ville ha kjøpt med 4 stk kabinett vifter

Til hva ?? :scared:

Dette lurte jeg også på? Lønner det seg med 4 kabinettvifter?

Klart det gjør det hvis du vil ha god kjøling og samtidig lite støy.

Hvor skal du plassere alle viftene da?? Se på kabinettet! Er du oppmerksom på at serievifter ikke øker luftmengden? Hvis du har vifter som "blåser inn" på ditt eget kabinett vil jeg anbefale at du fjerner dem. De står bare og bråker og "Wind-miller" (blir dratt rundt av vindmølleeffekt) alikevel... Vindmølleeffekt bremser som kjennt luftstrømmen.

Så vil jeg be om at du ikke gir flere vrangforstillinger. :green:

Jeg tok det som en selvfølge at kabinettet hadde plass til 4 kabinettvifter når John Kåre foreslo å ha det i starten av tråden.

Så lenge "ut-viftene" klarer å håndtere samme luftmengde som "inn-viftene" og motsatt, så har man jo en ideell luftstrøm. 4 kabinettvifter vil jo kunne håndtere større luftgjennomstrøm enn 2, derfor foreslo jeg 4 kabinettvifter.

Har forresten flere vrangforestillinger, men de får vi ta en annen gang :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...