Smidt Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) hvordan kan jeg definere plasseringen til en boks som er satt sammen av 3 div'er, alså en top midt/bg og bunn. om jeg setter f.eks. "right: 100%; i alle de tre div'ene hvorfor flyttes da ikke hele boksen til høyre? eksempel Edit: når jeg først har noen med peiling her, hvordan kan jeg få teksten til å plassere seg rundt den lille boksen? jeg har prøvd å gjøre det på samme måte som her, men det virket ikke Endret 16. mars 2004 av Smidt Lenke til kommentar
joffar Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Plasser de tre div innenfor en hoved div eks: <div id='container'> <div class='top'></div> <div class='midt'></div> <div class='bunn'></div> </div> Naa kan du flytte div container og resten av div skal f;lge med. For aa faa teksten til aa plasseres rundt bokse, sett margin:5px; i div som du bruker til a lage boksen med. Endret 16. mars 2004 av joffar Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 seff, at jeg ikke tenkte på det. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 jeg har nå definert .Container { position: relative; left: 20%; top: 20%; } og lagt Containeren rundt boksen jeg vil flytte, men hvorfor skjer da følgende? http://predicted.net/test/meny/ Lenke til kommentar
joffar Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Well, Proever du aa flytte menyen opp og litt til hoyre? Skal menyen vaere stajonaer? siden du har satt classen til relative vil den ikke blande seg med resten av teksten, men flyttes nedenfor den... tror jeg sitter med IE her paa jobben saa det er ikke saa lett og sjekke med andre browsere. Tror at dersom du setter position til: absolute at den skal flyttes til korrekt plass. .p er forresten ikke noedvendig... dersom du setter p { color: #333333; font-family: Arial, sans-serif; font-size: 10px; margin: 0; text-align: left; vertical-align: top; background-position: left top; float: left; } vil alle <p> bli satt iflge classen og du trenger ikke sette <p class='p'> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå